חיפוש

 במה כרוכה הכשרה של אמן חושים?

מי מאיתנו לא צפה בטלוויזיה ולפתע נתקל באמן חושים בשעת פעולה עוצרת נשימה? הקריירה של אמני החושים תופסת תאוצה בשנים האחרונות ויש לכך סיבות טובות. מופעים של אמני חושים משלבים בתוכם אלמנטים של מתח, משחק, ציפייה ולבסוף תדהמה שמלווה בתחושה שקרה דבר לא מהעולם הזה. מה היא בעצם ההכשרה שמכינה אמן חושים לעסוק במקצוע? האם בכלל צריך הכשרה או שזה עניין של כשרון טבעי? בואו לגלות.

 

מה הוא אמן החושים ומה הוא באמת עושה?

ובכן, בניגוד לסברה הנפוצה, אמן חושים וקוסם קלאסי עוסקים בתחומים שונים בתכלית. הקוסמים הקלאסיים שכולנו מכירים, אלה עם הכובע והשרביט, לרוב יציגו טריקים שכוללים בתוכם אלמנטים חזותיים מרהיבים כמו למשל ניסור של אנשים, משחקי טביעה ושריפה, שליפת שפנים מכובעים ועוד. מנגד, אמני החושים ישתמשו לרוב בתרגילי תודעה, מחשבה וחושים כדי להפעים את הקהל שצופה בהם.

 

אמנות חושים  – אמת או שקר?

כשאנחנו, בני האדם, מקבלים החלטה כזאת או אחרת בחיי היום יום שלנו, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שההחלטה מתקבלת משיקולי בחירה חופשית. יצאתם לים ואתם מעוניינים בגלידה, באיזו גלידה תבחרו? בגלידה שמתחשק לכם לאכול באותו רגע! ובכן, אמנות החושים מוכיחה לנו שהמציאות מעט יותר מורכבת.

תרגיל ידוע של אמני חושים נוגע לתחום הבחירה, אמן חושים נותן לצופה מספר אפשרויות בחירה, לדוגמה בחירת קלף מתוך חפיסת קלפים, ולבסוף אמן החושים חושף שהוא ידע מה יהיה הקלף שייבחר. איך זה בעצם קורה? זה כוח על טבעי? האם אמן החושים מהפנט את הצופה? האמת היא שמדובר באמת קצת פשוטה יותר ובמקרים מסוימים ניתן אפילו ללמוד איך לעשות את.

 

איך אדם מהשורה יכול להפוך לאמן חושים?

אמן חושים טוב הוא בראש ובראשונה שחקן מוצלח. אמנות החושים טומנת בחובה הרבה אלמנטים של תיאטרון, בניית מתח וציפייה. מעבר למשחק עם הצופים, אמן חושים צריך להכיר לעומק ולהתמחות במספר תחומים חשובים. קריאה נכונה של שפת גוף, זריזות ידיים, סוגסטיה, כריזמטיות ויכולת לסחוף אנשים אחרים.

כל אלו הם מיומנויות אשר ניתן לרכוש באמצעות עבודה קשה, ניסיון בשטח והדרכה איכותית. באמצעות רכישת הכלים הללו, אמן החושים מצליח להשרות על צופיו תחושה שעומד לפניהם אדם בעל כוחות על, למרות שהוא אדם רגיל בדיוק כמוכם.

 

אז אני יכול להיות אמן חושים בעצמי?

התשובה הקצרה היא בהחלט כן. כאמור, אמנות חושים אינה מקצוע ששמור אך ורק וכאלו בעלי כשרון טבעי, אמנם אנשים שניחנו בתכונות מתאימות מראש יכלו לעשות דרך מעט קלה יותר לעבר המטרה, אך גם כאלו ללא שום רקע יוכלו להיות אמני חושים.

 

איך נהיים אמני חושים?

ובכן, ישנם קורסים ייעודים להכשרת אמני חושים, הקורסים הללו כוללים רכישה של הכלים הדרושים כדי לעסוק בתחום. כמו כן, ישנם קורסים שניתן לבצע באופן אינטרנטי וישנם כאלו שמועברים בצורה פרונטלית.

אמן חושים

אולי תאהבו גם את

קוֹסֵם
קוסם מנוסה ליום ההולדת

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מעוניינים בחגיגת ימי הולדת עם אטרקציות, פעילויות והפתעות. אחת מהדרכים להשאיר חוויה בלתי נשכחת היא להזמין קוסם, שישאיר את הצופים

קראו עוד »