חיפוש

תביעת חבות מעסיקים – האם שווה את ההשקעה?

כאשר אנו חושבים על מקום העבודה שלנו, בראש ובראשונה הדבר החשוב ביותר הוא בטיחות. סביבת עבודה בטוחה נתפסת עבורנו כמובן מאליו. על כל מעביד לשמור על תקני בטחון והוראות בטיחות בהתאם למקום העבודה. הפרת הבטיחות ורשלנות המובילה לתאונות עבודה, עשויה להיות עילה מוצקה לתביעת חבות מעסיקים. נבדוק מתי ניתן להגיש תביעה כזו והאם זה שווה את התהליך המפרך.

 

תביעת חבות מעסיקים- קווים לדמותה

בהגדרה, תביעת חבות מעסיקים מתרחשת כאשר נוצרו ליקויים בטיחותיים או רשלנות מקצועית שמובילה לפגיעה או תאונה של אחד העובדים. את התביעה מגישים למעסיק, שמפעיל את ביטוח חבות המעסיק שלו. מדובר בסוגיה מורכבת שקשה להוכיח, שכן על התובע להוכיח מעל לכל ספק שהפציעה או הפגיעה שנגרמה לו, נבעה בהכרח מכשל בטיחותי או סביבת עבודה מסוכנת במקום העבודה.

מצב זה בו עובד תובע את המעביד שלו, מייצר מתחים וקשיים בהמשך דרכו של העובד במקום העבודה, או בעבודה אחרת. מומלץ לשכור את שירותיו של משרד עורכי דין המצוי ובקיא במקרים אלו, כמו משרד עורכי דין פייפר כהן.

 

באילו מקרים ניתן לתבוע חבות מעסיקים?

בכל מקרה של תאונת עבודה ובו רצון להגיש תביעה בגין נזקי גוף, גם במקרה של תביעת חבות מעסיקים יש להוכיח שני יסודות. הראשון הוא יסוד הנזק- כלומר, להוכיח שהנזק שנגרם לעובד אכן נגרם לו כתוצאה מאירוע הפגיעה או התאונה. השני הוא מורכב יותר, שכן הוא דורש הוכחה שהנזק שנגרם לעובד נגרם כתוצאה מרשלנות או חוסר אחריות של המעביד כלפי העובד.

לשם כך יש להציג את תנאי הבטיחות שמאפיינים את מקום העובדה, על מנת להוכיח שתנאים אלה הופרו במקרה המדובר. הדבר נכון גם למקרים של מחלות ולאו דווקא פציעות, שכן עבודות מסוימות עלולות לגרום למחלות שעתידות להופיע אצל עובדים, שבמידה ויוכיחו את הקשר הסיבתי בין שני הדברים, יוכלו לתבוע פיצויים.

 

לאילו סכומים זה מגיע?

תביעת חבות מעסיק, בדומה לתאונת עבודה, תביא עימה סכום פיצויים התלוי במספר גורמים משתנים שנלקחים בחשבון. הגורמים הם כמובן סוג הפציעה, היקף הנזק שגרמה, השלכות עתידיות על מצבו הרפואי או הנפשי של העובד, אחוזי נכות שנקבעו, וייתכן גם אובדן כושר עבודה או יכולת השתכרות בעבודה הספציפית הזו. הפיצויים עשויים לנוע בין עשרות ובמקרים מסוימים גם מאות אלפי שקלים, אולם סביר יותר שהסכום יסתכם בעשרות אלפי שקלים.

 

משתלם?

כמובן שמדובר במצב סובייקטיבי. אדם המוצא עצמו בלתי עצמאי כתוצאה מפגיעה במקום העבודה, שסבור שהתרחשה רשלנות מקצועית וחוסר אחריות משווע מצד המעביד, רצוי וחייב לתבוע את שמגיע לו מידי המעסיק במסגרת תביעת חבות מעסיק. נכון שמדובר בעלויות כמו ליווי משפטי והוצאות משפטיות, אך יש לתבוע את מה שמגיע, בעזרת עורך דין מקצועי ובעל ניסיון.

תביעת חבות מעסיקים

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »