חיפוש

נזקי גוף ורכוש – מתי מגיע לכם פיצוי וכמה?

זה יכול לקרות לכל אחד מאתנו. אם זה תאונה בעבודה, אם זו תאונת דרכים, ואם זה כל תאונה או פגיעה אחרת בחיי היום יום. מה קורה כשיש נזק של גוף, ומה קורה כשיש רק נזקי רכוש? בכל מקרה, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין לענייני נזיקין. מה זה אומר נזקי גוף ורכוש? במה יסייע עורך הדין? כל הפרטים.

 

נזקי גוף ורכוש – עורך דין

מה זה אומר עורך דין לענייני נזקי גוף ורכוש? באופן כללי, עורך דין לענייני נזיקין, יהיה מומחה בתחום. הוא ידע לייצג אתכם גם בהליך המשפטי, מול הפוגע. אבל לפני זה, הוא יאמר לכם אם בכלל יש לכם עילה לתביעה, יבחן את המסמכים השונים שאמורים לסייע לכם בתביעה, ויתן לכם ייעוץ מה האפשרויות העומדות לפניכם. איזה מסמכים הוא ירצה לקבל? כמובן תיעוד הנזק או הטיפולים הרפואיים אליהם נדרשתם אם היה מדובר בנזקי גוף – כלומר, הנזקים שהגוף שלכם חווה, פגיעה פיזית ממש. בנוסף, הוא ירצה צילום של המקום בו התרחש האירוע – במקרים של נזקי רכוש, המקום, איך היה נראה? מה החפצים שהו בו לפני? כל תיעוד של המקום יסייע אחר כך בהבנת הנזק שקרה לרכוש. בנוסף, חשוב להביא חוות דעת רפואית , ככל שמדובר בנזק גוף, וכמובן פניות לביטוח הלאומי או כל מוסד ממשלתי אחר.

 

איך יודעים שיש נזק רכוש?

עוד לפני שמדברים על פיצויים, עורך הדין לענייני נזקי רכוש יבקש מכם הוכחה כלשהי על קיומו של הנזק. זה יכול להיות חוות דעת מבית חולים, ויכול להיות הערכה של שמאי, כל דבר שיכול להכווין את עורך הדין להבין את היקף הפגיעה ברכוש, על אילו סכומים מדובר, ואיך מגבשים את האסטרטגיה לפעולה. גם בנזקי גוף, חשובה מאוד חוות הדעת הרפואית, כדי להבין את היקפי הפגיעה ועל אילו נזקים בדיוק מדובר.

 

אז מתי מגיע הפיצוי?

במקרה של תביעות נזיקין – משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש יגידו לכם בדיוק האם יש לכם עילה לתביעה, ומה הסיכויים שלכם לקבל פיצויים. את הפיצויים תקבלו כמובן לאחר שתוכיחו שאכן נגרם נזק, ושאכן יש קשר סיבתי בין הפגיעה שנגרמה לכם, בין אם זו פגיעה בגוף ובין אם ברכוש, לפוגע. במקרים מסוימים, לא יהיה צורך בניהול הליך משפטי ארוך, אלא תימצא הדרך להגיע לפשרה, כך שאתם תקבלו את המגיע אליכם ללא המתנה של שנים.

 

מה גובה הפיצוי?

קשה לומר את גובה הפיצוי. מדובר בסכומים שתלויים כמובן במידת הנזק שנגרם. אינו דומה נזק גוף, שילווה את הנפגע לכל החיים, לפגיעה קלה יחסית ברכוש, שניתן לשלם עבורה כמה אלפי שקלים בודדים.

לסיכום, אם יש לכם עילה לתביעה בגין נזקי גוף ורכוש, מומלץ לכם להתייעץ עם עורך דין, כדי לוודא שאכן מדובר בעילה רצינית. אם אכן תזכו בתביעה, כנראה שתקבלו פיצוי שתלוי בפגיעה שלכם, בין אלפי שקלים למאות אלפי שקלים, במקרים מסוימים.

חוֹק

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »