חיפוש

חדלות פירעון – כך תשיגו שקט נפשי וכלכלי

חדלות פירעון הוא תהליך שמתחיל במצוקה גדולה ואמור בסיומו להביא מעט שקט ויכולת התנהלות כלכלית למי שפונים אליו. חובות גדולים יוצרים מצוקה גדולה, לכן הסדר הגון ומנוסח היטב המבטיח את החזרת החובות מצד אחד ואת היציאה מהמצב מצד שנ ללא סכנות היא תהליך אפשרי, חדלות פירעון – כך תשיגו שקט נפשי וכלכלי.

 

מהי חדלות פירעון?

חדלות פירעון היא מצב כלכלי בו אדם, או גוף אינם יכולים לעמוד בתשלומים עליהם הם התחייבו וסך החובות שלהם עולה על שווי הנכסים העומדים לראשותם ובאפשרותם לממש. עד לשנת 2019 מצב זה היה מכונה בשם פשיטת רגל, אולם בשנה זאת שונה החוק כך שכיום המונח פשיטת רגל איננו קיים, וחדלות פירעון היא המונח המתאים לתיאור המצב.

יש להבין שחדלות פירעון היא מצב משפטי המוגדר בחוק ומי שמוגדר כנמצא בחדלות פירעון חלות עליו הגבלות שונות שמטרתם מחד לעשות ככל האפשר על מנת שהחוב יוחזר ומנגד לשמור על כבודו של אדם ועל יכולתו להמשך להיות גורם מתפקד במשק הישראלי, שכעובד, כאיש משפחה ועבורו עצמו.

המצב של חדלות פירעון הוא מצב נפוץ הנובע לרוב מהתחייבויות אשר לקח החייב באשראי, אך אין הוא יכול לעמוד בהחזרי התשלומים, בשל כך הוא מבקש שיכריזו עליו כחדל פירעון ועל ידי כך להתנהל בהתאם לחוק. תהליך חדלות הפירעון היא תהליך כלכלי בפיקוח בית המשפט שבאמצעותו מחזיר החייב לנושים את סכום החוב.

הניסיון מראה שחדלות פירעון לא נובעת רק מהתנהלות כלכלית שגויה, אלא היא יכולה להתרחש עקב אירוע לא צפוי, אסון טראגי או נסבות שהחייב לא היה יכול לצפות מראש.

מהי חדלות פירעון

המשמעות של חדלות פירעון

הסדר חדלות פירעון הו אחד מתוך הסדרים אפשריים בפיקוח בית משפט העוסקים בהסדרת חובות של אדם או גוף כלכלי. חדלות פירעון היא אופציה המועדפת כאשר לא נמצאת אפשרות למימון הסדר החוב וזאת המשמעות שלה. ראשית כל היותכם אנשים בעלי חוב היא סיטואציה שאף אחד איננו מעוניין בה והמטרה היא שאדם לא יהיה בעל חוב כל חייו. לכן הוצג החוק העוסק בחדלות פירעון ובא להתמקד בארבעה סעיפים שונים.

  • שיקום – אולי מטרת העל של חוק חדלות הפירעון, היכולת ל אדם שירד מנכסיו להשתקם ולחזור אל החברה כשווה בין שווים.
  • החזר החוב – בל נשכח שאת החוב יש לשלם ולהחזיר לנושים את הכסף המגיע להם על פי דין.
  • החזרת החייב לתלם – על ידי ההסכם, החייב למעשה לומד כיצד להשתלב במערכת הכלכלית כשחקן נדרש ומתפקד.
  • טיפול בבירוקרטיה – חדלות פירעון אמורה לפשט תהליכים בירוקרטיים מורכבים שבעבר היו מכבידים על החייב.

המשמעות של חדלות פירעון

חדלות פירעון – כך תשיגו שקט נפשי וכלכלי

על מנת להתנהל בצורה שקולה ומאוזנת לאחר הסדרת הסכם חדלות הפרעון, מומלץ לעמוד בתנאים הבאים על מנת להבטיח לכם ולסובבים אתכם את השקט הנפשי והכלכלי הדרושים כל כך לשיקום מוצל.

  • תשלום בזמן ובמועד – הסדר תשלום חשוב שיתקיים, הקפידו להעביר את סכום החוב שלכם במועד הנדרש.
  • הגשת דוחות – הגשת הדוחות באה להבטיח שאתם מתנהלים נכון ופועלים על פי ההסכם, גם אם היא כרוכה באי נוחות לעיתים, היא בעלת משמעות.
  • שתפו פעולה – העבירו את כל המידע הדרוש, אל תשלמו חובות למי שלא בהסדר, ואל תעברו על החוק בתשלום ב"שחור", בכל ספק פנו אל עורך דין חדלות פירעון שישיג לכם שקט כלכלי.
  • קשר עם עורך הדין – גם אם הייצוג מסתיים בתום ההליך, עורך דין חדלות פירעון שישיג לכם שקט כלכלי, הוא מי שליווה אתכם לאורך כל הדרך, התיעצו איתו ועדכנו אותו, בכל בעיה שעולה, שתפו אותו.

חדלות פירעון - כך תשיגו שקט נפשי וכלכלי

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »