חיפוש

תביעה להכרה במחלת סכרת עקב מתח נפשי בצבא

במבט ראשון, הקשר שבין מחלת סכרת לבין מתח נפשי, אינו ברור לנו כל כך, אך כפי שנראה במאמר זה, ישנו קשר הדוק בין שתי התופעות וכאשר מחלת הסכרת נגרמת בעקבות מתח נפשי במסגרת השירות הצבאי, הרי שניתן לתבוע את מערכת הביטחון ולקבל הכרה, לרבות פיצויים והטבות

 

מתח נפשי במהלך השירות הצבאי

כישראלים, כולנו מכירים את כור ההיתוך הצבאי והמחויבות של כל אזרח מגיל 18 לשרת בצבא, כאשר הניתוק מהמסגרת הביתית החמימה, כמו גם מהמסגרת החינוכית – חברתית והמעבר המהיר למסגרת צבאית נוקשה ומוקפדת, יחד עם אופי השירות הצבאי הקשוח, ובמיוחד בשירות הקרבי, יוצרים יחדיו מציאות העלולה לגרום למתח נפשי רב.

מתח נפשי יכול להיגרם משלל סיבות ואירועים, ממראות קשים בשדה הלחימה ועד התעללות פיזית או מילולית שהתרחשה במהלך השירות הצבאי. כך או כך, מתח נפשי יכול לבוא לידי ביטוי במחלות וכאבים פיזיים, כמו גם במחלות נפשיות.

 

מה הקשר בין מתח נפשי למחלת הסכרת?

מחלת סכרת היא חלק מקטגוריית המחלות המטבוליות, הקשורות לחילוף חומרים בגוף, כשהיא נגרמת כתוצאה מייצור לא תקין של הורמון האינסולין בגוף, האחראי על וויסות יחס הסוכר בדם. את מחלת הסכרת נהוג לחלק כיום לסכרת מסוג 1 (כונתה בעבר 'סכרת נעורים') וסכרת מסוג 2 (כונתה בעבר 'סכרת מבוגרים').

לאחר הקדמה קצרה זו, נותר לנו רק להבין כיצד בדיוק קשורה מחלת הסכרת למתח נפשי? על אף שאין הוכחה חד משמעית לקשר בין שני המקרים, כאשר מחלת הסכרת התגלתה בטווח של 3 חודשים מאז קרות אירוע דחק חריג, הרי שהוועדות הרפואיות נוטות לבחון מקרים אלו לגופם וברוב המקרים אף לקבוע כי המחלה פרצה בעקבות אירוע הדחק החריג.

 

תביעה נגד משרד הביטחון להכרה במחלת סכרת בצבא

במידה וחוויתם אירוע טראומתי במהלך השירות הצבאי שלכם ובטווח של שלושה חודשים מאירוע זה פרצה אצלכם מחלת הסכרת, חשוב שתדעו שניתן לפנות לסיוע של עו"ד משרד הביטחון לתביעת הכרה במחלת הסכרת שנגרמה במהלך השירות הצבאי https://grinberglaw.com

הוכחת הקשר הסיבתי בין אירוע הדחק החריג לבין התפרצות מחלת הסכרת, עומדת בבסיסה של התביעה להכרה במלחת הסכרת עקב מתח נפשי בצבא, כאשר הוועדות הרפואיות אמנם נוטות לקשר בין המקרים, אך יחד עם זאת, בוחנות כל מקרה לגופו, לרבות היסטוריה רפואית של התובע.

 

האם ניתן לקבל אחוזי נכות בגין מחלת סכרת?

התשובה היא בהחלט כן, כאשר אחוזי הנכות נקבעים על ידי הוועדה הרפואית הממונה וזאת בהתאם לתקנות הנכים הקבועות בחוק. אחוזי הנכות יכולים לנוע בין 1% ל – 100% כשהם נקבעים על פי הקריטריונים המשפיעים על התפקוד ושגרת החיים היום יומית של התובע.

 

מתח נפשי, סכרת ושירות צבאי

לסיכום, ראינו כי הקשר בין מתח נפשי לסכרת אינו חד משמעי ויחד עם זאת, במידה ומחלת הסכרת התפרצה תוך 3 חודשים מקרות אירוע דחק חריג, הרי שקיימת עילה משמעותית לתביעה להכרה במחלת סכרת עקב מתח נפשי בצבא, תביעה אותה מומלץ להגיש עם עו"ד משרד הביטחון בעל ניסיון בתחום.

מתח נפשי בצבא

 

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »