חיפוש

מתי מוציאים צווי מניעה לפיטורים?

ההחלטה על פיטורים מהווה צעד בלתי הפיך ובעל משמעות מהותית לעובד המפוטר, המאבד את מקור הפרנסה שלו. על אף שנראה כי ההחלטה על פיטורים נתונה לשיקולו הבלעדי של המעסיק, ישנם מקרים בהם ניתן להוציא צו מניעה לפיטורים

 

סיום יחסי עבודה

בין אם מדובר בסיום יחסי העבודה על רקע תהליכי שינוי והתייעלות בעבודה ובין אם בשל הביצועים שלכם, פיטורים הם אירוע מטלטל במיוחד עבור העובד, המוצא את עצמו לפתע ללא מקור פרנסה ומצב של אי וודאות כלכלית.

בעוד שנראה כי ההחלטה בנוגע לפיטורים נמצאת בידיו של המעסיק בלבד, חשוב לדעת כי גם לעובד המפוטר קיימות הגנות וזכויות שונות, המעוגנות בחוקי העבודה ועליהם ניתן להגן עם עו"ד מומחה בתחום – היכנסו עכשיו ל- ddlaw.co.il.

 

מהו צו מניעה לפיטורים?

צו מניעה הוא הוראה של בית המשפט, האוסרת על הפרט לבצע את הפעולה המוגדרת בצו. כך, צו מניעה לפיטורים מהווה החלטה שיפוטית האוסרת על המעסיק לפטר את העובד, במקרה שהוא פוטר שלא כדין.

כעיקרון קיימים שני סוגים של צווי מניעה לפיטורים:

  • צו מניעה זמני

היות וההליכים המשפטיים נוטים להימשך זמן רב, קיימת האפשרות להוציא צו מניעה זמני, הניתן עד לסיום ההליך המשפטי.

  • צו מניעה קבוע

עם סיום ההליך המשפטי ופסיקת בית המשפט לטובת העובד, הרי שיתקבל צו מניעה קבוע, המהווה פסק דין לכל דבר ועניין.

 

באילו מקרים מוציאים צו מניעה לפיטורים?

בית הדין לעבודה יכול להורות על צו מניעה לפיטורים רק במקרים חריגים וחמורים שבוצעו שלא על פי דין ועלולים לגרום לנזק משמעותי לעובד. בין המקרים הנפוצים בהם ניתן להוציא צו מניעה לפיטורים נמצאים:

  • פיטורים לפני גיל פרישה
  • פיטורים במהלך היריון
  • פיטורים של עובד בעל קביעות בחברה ציבורית או ממשלתית

 

 עו"ד דיני עבודה

כאשר מדובר בפיטורים של כדין, יש לפעול במהירות להגשת צו מניעה זמני, אחרת לא תוכלו להגיש צו מניעה ו/או תביעה כספית, בשל טענת שיהוי, האומרת שהיות ולא פעלתם במהירות המרבית אזי שלא מדובר במקרה דחוף.

הן בשל הדחיפות בה יש להגיש את הבקשה והן בשל הצורך לבסס טענות מוצקות בדבר אי הצדקת הפיטורין, הרי שמומלץ לפנות לעו"ד מוחה בתחום דיני עבודה, שיסייע לכם להתנהל באופן מיטבי בבית המשפט מול המעסיק ולמצות באופן מקסימאלי את זכויותיכם.

 

פיטורים וצווי מניעה – סיכום

בסופו של דבר, להחלטה על סיום יחסי העבודה יש השלכות מהותיות על העובד, הן מבחינה אישית והן מבחינה כלכלית ובמידה והפיטורים בוצעו שלא כדין, דוגמת פיטורים לפני פרישה או במהלך היריון, הרי שעומדת לכם הזכות להוציא צו מניעת פיטורים.

מלבד העובדה כי מדובר בתהליך משפטי, הרי שיש לפעול במהירות המרבית להגשת צו מניעת פיטורים, כך שעם קבלת ההודעה על הפיטורים מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד המתמחה בדיני עבודה שיסייע לכם למצות את זכויותיכם.

עבודה

 

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »