חיפוש

כיצד ניתן לערער על החלטת בית המשפט?

מקרים רבים המגיעים לבית המשפט עלולים להסתיים בתוצאה משפטית שלא תמיד תאהבו. יחד עם זאת, גם אם בית המשפט קבע דבר מסוים, אין הדבר אומר שההחלטה אינה ניתנת לערעור. כך למשל אם תבעתם פיצויים על תאונת עבודה שעברתם, ולא קיבלתם את מלוא הפיצויים המגיעים לכם, תוכלו לערער על כך. אז איך מערערים על החלטת בית המשפט ומתי זה אפשר?

 

האם תמיד ניתן לערער על החלטת בית המשפט?

כל החלטה של בית משפט ניתן לערעור ולבחינה מחדש, וזאת אלא אם מדובר בהחלטה שנקבעה כבר לאחר הערעור וכי אין עילה סבירה לערעור נוסף. גם כאשר מדובר בערעור ראשון בדבר החלטה משפטית, יהיה צורך למצוא עילה לערעור בחלק מהמקרים. הגשת ערעור על החלטת בית משפט צריכה להיעשות בצורה מסודרת תוך לקיחה בחשבון של כלל התרחישים האפשריים.

 

האם ניתן לערער על פיצויים הניתנים בהחלטת בית משפט?

במקרים רבים לש תביעות בבית המשפט נקבעים פיצויים עבור הנפגע כתוצאה מהמקרה, ואף ישנם תיקים משפטיים אשר כל עניינם הוא קביעת פיצויים. לאחר שבית המשפט קבע פיצויים עבור הנפגע ובמידה והפיצויים אינם מספקים את הנפגע, ניתן להגיש ערעור על הפיצויים וזאת תוך הגשת מסמכים התומכים את הערעור. את כל המידע בנושא פיצויים וערעור על קבלת פיצויים תוכלו לקבל מתוך אתר פיצויים.

 

איך מערערים על החלטת בית משפט?

כאמור, הגשת ערעור על החלטת בית המשפט בדבר פיצויים, יש לעשות באופן מסודר. על כל החלטה של בית המשפט ניתן להגיש ערעור בתוך זמן מוקצב. הזמן המוקצב מטרתו לאפשר למערער את הזמן לארגן מחדש את תביעתו, אך גם להגביל את אפשרות הערעור במשך זמן. על כן כדאי לשים לב לזמנים ולדאוג להגשת כתב ערעור סדור באמצעות עו"ד מוסמך.

 

מה חשוב לדעת לפני שמערערים על החלטת בית משפט?

לפני שאתם מגישים ערעור על החלטת בית משפט בעיקר כשמדובר בפיצויים, כדאי לקחת בחשבון שבית המשפט יכול לשקול מחדש את הפיצויים המגיעים לכם ולהחליט על פיצויים נמוכים יותר. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון כי הגשת הערעור תגרור מכם הוצאות משפטיות נוספות.

 

מתי כדאי לערער על פיצויים הניתנים בהחלטת בית המשפט?

כדאי להגיש ערעור על פיצויים שקיבלתם במידה ואתם מרגישים שהם אינם מספקים וכי תוכלו בערעור לקבל פיצויים גבוהים יותר. לפני שאתם מגישים ערעור, כדאי להתייעץ עם עורך הדין שלכם שידע לומר לכם בצורה הטובה ביותר האם כדאי להגיש ערעור או שאין לכך סיכוי.

 

ערעור על פיצויים בבית המשפט – זה אפשרי

לסיכום, ניתן להגיש ערעור על פיצויים הניתנים בהחלטת בית המשפט. יש להגיש את הערעור בתוך הזמן הקצוב לכך, בתוספת הסיבות להגשת הערעור. מומלץ להיעזר בעו"ד שידע להכווין אתכם.

החלטת בית המשפט

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »