חיפוש

מתי מוצדק לפנות לעורך דין בנוגע לסכסוכי שכנים?

החיים בקרבה לאנשים אחרים תוך כדי ניסיון להסתדר ולחלוק שטחים משותפים, יכול להיות לעיתים קרובות מאתגר וגורר לא אחת סכסוכים כאלה ואחרים. ישנם סכסוכי שכנים רבים שניתן לפתור באמצעות הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, אבל לעיתים ישנם סכסוכים שלא נפתרים בדרך זאת.

בכתבה שלפניכם נסקור בקצרה את הנושא של סכסוכי שכנים, מהם הכלים המשפטיים שעומדים לרשותכם ומתי ניתן להפעיל כל אחד מהם.

 

מה זה סכסוכי שכנים?

סכסוכי שכנים הם בעצם כל חוסר הסכמה בין שכנים שגרים בבניין משותף או בין בעלי בתים פרטיים עם נכסים סמוכים אחד לשני. סכסוכים אלו יכולים לסוב סביב נושאים רבים כמו חלוקה של השטחים הציבוריים, שיפוצים ותחזוקת הבניין, התנהגות לא נאותה של דייר זה או אחר ועוד שלל תחומים ומצבים. סכסוכי שכנים יכולים להיפתר לעיתים קרובות על ידי קיום משא ומתן בין הצדדים המעורבים בסכסוך.

 

מה לעשות כשהמשא ומתן לא נשא פרי?

לעיתים, בעת התמודדות עם סכסוך קשה במיוחד או עם דייר בעייתי במיוחד, תהליך המשא ומתן מסתיים בפיצוץ. אף צד לא מוכן להתפשר על עמדתו ויש צורך בהפעלת כלים אחרים לצורך הבאת סיום לסכסוך. אחד הכלים שעומדים לרשותכם במצב זה היא פנייה אל ועד הבית שיעזור לכם לפתור את המחלוקת. בנוסף לכך, ניתן לפנות לאגודה לתרבות הדיור לשם קבלת עזרה והכוונה מקצועית שתעזור לסיים את המחלוקת.

 

פנייה לקבלת ייעוץ מטעם עורך דין ומכתב התראה

במקרים שכלו כל הקיצין ושום צעד שעשיתם לא השיג את התוצאה המבוקשת, ניתן לפנות להפעלת כלים משפטיים כבדים יותר. בשלב זה מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ מטעם עורך דין שמתמחה בנושא זה. כמובן שאין צורך לפנות אל תביעה משפטית מיד וניתן להפעיל כלים משפטיים רכים יותר בשלב זה.

אחד הכלים שעומדים לרשותכם הוא מכתב התראה מטעם עורך הדין שלכם. במכתב זה יופרטו העבירות שמבצע הדייר עימו אתם בסכסוך בתוספת הבהרה שבמידה ולא יתוקנו העוולות הללו, הרי שהן עלולות לגרור תביעה משפטית. מכתב שכזה משיג את המטרה לעיתים קרובות וגורם לתיקון הליקויים וההתנהגות של השכן הבעייתי.

 

מתי תובעים על סכסוך שכנים?

במידה ומוצו כל הכלים האפשריים העומדים לרשותכם, הרי שהגיע הזמן לשקול תביעה של השכן עימו אתם מסוכסכים, למפקח על המקרקעין. תפקידו של מפקח זה הוא להוות ערכאה למקרים של סכסוכים מסוג זה. סמכויותיו של המפקח על המקרקעין דומות לסמכויות של בית משפט השלום.

 

פנייה לעו"ד בסכסוך שכנים – סיכום

ישנם מספר כלים שיש למצות לפני שפונים לעורך דין במקרה של סכסוך שכנים, כדוגמת משא ומתן בנפש חפצה, פנייה לוועד הבית ופנייה לאגודה לתרבות הדיור. במידה וכל הצעדים האלה לא נשאו פרי, יש לשקול פנייה לעורך דין.

סכסוכי שכנים

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »