חיפוש

חוות דעת של מומחה רפואי לאחר תאונת עבודה – למה היא חשובה?

תאונת עבודה יכולה להיות מאוד לא נעימה, היא יכולה להגרם בזמן העבודה כתוצאה מרטיבות ברצפה, היא יכולה להגרם כתוצאה מתאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, היא יכולה להיות גם בזמן העבודה

ממכה שקיבלתם והיא ממשיכה לכאוב עוד הרבה ימים אחרי עד כדי כך שתיקחו ימי מחלה.

מעבר לכאבים הלא נעימים, למה בעצם מומלץ להיוועץ במומחה כאשר אתם נפגעים בעבודה?

 

דוקטור, תציל אותי

חוות דעת של מומחה רופאי היא מאוד חשובה לכם לאחר תאונת עבודה. מלבד בדיקה גופנית שהיא מאוד חשובה וטיפול נכון שתקבלו מהרופא, אתם זקוקים לחוות דעת שלו בכדי להוכיח בעת התביעה שלכם שהפגיעה נוצרה כתוצאה מתאונת עבודה. כאשר אתם מקבלים עזרה ראשונה, חשוב מאוד לספר על כך לצוות הרפואי שהפגיעה שלכם נגרמה עקב תאונת עבודה, זאת תהיה הוכחה מאוד הכרחית בבית המשפט כאשר תרצו להגיש תביעה.

מלבד הוכחה מספקת, לאחר קבלת החוות דעת והטיפול רפואי, חשוב להודיע על כך למעסיק שלכם. כך החוק יחייב את המעסיק שלכם לדווח על הפגיעה לביטוח לאומי, וכך תוכלו לקבל הכרה שאתם נפגעים כתוצאה מפגיעה בעבודה. להכרה זו משמעות רבה בעתיד.

 

מה המשמעות של חוות הדעת הרפואית

חוות דעת רפואית שנכתבה על ידי מומחה, בין אם מדובר ברופא נוירולוגיה, אורתופדיה, פסיכיאטריה ועוד, היא חשובה מאוד. המסמך הכרחי עד כדי קריטי לצורך ההליך המשפטי. בכדי להגיש תביעה בגין תאונת עבודה, אתם תהיו חייבים להוכיח את הטענה שהפגיעה אכן נעשתה בזמן העבודה או קשורה לעבודה.

לפי המסמך הרפואי הזו תוכלו לבסס את התביעה לתשלום פיצויים בגין התאונה או מהמעסיק שלכם אם בוצעה רשלנות וממוסד ביטוח לאומי. לפי מוסד ביטוח לאומי ובית המשפט נדרש לבסס את הטענה באמצעות גיבוי של מסמכים רפואיים, ועל ידי מומחה בתחום בו הייתה הפגיעה. למעשה, חוות הדעת הרפואית של הרופא משמשת כבסיס לכל התביעה שלכם.

 

אל תגישו את התביעה לבדכם

מלבד הבדיקה הראשונית והודעה למעסיק שלכם עקב הפגיעה, עליכם לפנות לעורך דין מומחה באובדן כושר עבודה. לחוק יש פנים רבות, ויש הרבה זכויות שאזרחים רבים אינם מכירים. ישנם אנשים המשלמים דמי ביטוח לחברות הביטוח כל חייהם, אך לא יודעים שמגיע להם פיצוי כספי דווקא בזמנים שיכולת העבודה שלהם נפגעת. עורך דין שמומחה לאובדן כושר עבודה מכיר את כל הזכויות שלכם ויוכל להנחות אותכם למצות אותם עד תום. לכן, מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין מומחה.

 

לסיכום

חוות דעת רפואית לאחר תאונה היא מאוד חשובה, גם מכיוון שלאחר פגיעה תזדקקו לסיוע רפואי וגם מכיוון שחשוב מאוד שייכתב במסמכים הרפואיים שאכן נפגעתם וזה היה קשור למקום העבודה שלכם. מסמכים רפואיים יהוו בסיס לכל התביעה שלכם מול המעסיק שלכם, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

 

פסק דין

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »