חיפוש

זכויות ילדים חירשים – הזכויות שמגיעות לכם ולא ידעתם

חירשות אצל ילדים יכולה להיות מולדת או להתפתח עם הזמן. החירשות יכולה לנבוע מסיבות רפואיות שונות ולא תמיד יכולה להיות הפיכה או ניתנת לטיפול. ילדים להורים חירשים עלולים לחוות לא מעט קשיים והתמודדויות בטיפול בילד. על מנת להקל עליהם ועל ילדיהם, ניתנו עבורם זכויות והטבות שונות.

 

הכרה בחירשות כנכות מלאה

חירשות אצל ילדים יכולה להיות מוכרת כ-100% נכות, בעיקר אם מדובר בחרשות מלאה (מצב בו הילד לא מסוגל לשמוע דבר). החירשות תפגע בשגרת חייו של הילד ותמנע ממנו חוויות רבות וניהול אורח חיים תקין. הכרה בנכות עבור הילד תזכה אותו בכלל ההטבות הכלולות בהכרה בנכות מלאה, לרבות קבלת קצבת נכות.

על מנת לקבל את ההכרה בנכות, יש לפנות למוסד לביטוח לאומי ולצרף אישורים רפואיים, חוות דעת והמלצות ממומחים וגורמי רווחה, כתב בקשה להכרה בנכות ועוד. לבירורים נוספים לגבי הכרה בנכות וזכויות לילדים חירשים, ניתן לפנות לאתר – https://www.allrights.co.il.

 

סיוע כלכלי בטיפולים רפואיים

ילדים חירשים ידרשו לקבל טיפולים רפואיים רבים, לרבות טיפולים שמטרתם טיפול בבעיית השמיעה והתקנת מכשירי שמיעה אשר יכולים לסייע להם לשמוע בצורה מלאה או חלקית. הטיפולים ומכשירי השמיעה עלולים לעלות לא מעט, ולא כל הורה יוכל להרשות זאת גם אם ירצה לתת כל שביכולתו לילד. על מנת לסייע לכל ילד חירש, ניתנת האפשרות לסיוע כלכלי בטיפולים רפואיים, הנחות ופטורים מתשלומים עבור שירותי רפואה יועצת ושירותי מרפאות חוץ ומכונים, וכן סבסוד ברכישת מכשירי השמיעה ועזרי שמיעה ואף החזרים כספיים מלאים.

 

הנחות והטבות

הורים לילדים חירשים יהיו זכאים גם להטבות והנחות רבות הכלולות בהכרה בנכות מלאה, בעיקר עבור תשלומים הכרחיים: נקודות זכות במס הכנסה, הקלה בתשלומי ארנונה, הנחה בתשלומי חשמל, הרחבת מכסת המים לתשלומי מים מוזלים, הלוואות לרכישת דירה, סיוע במימון השכרת דירה ועוד. בנוסף לכך, יהיו זכאים להגדלת הזכאות לימי מחלה במידה והילד נדרש לעבור טיפולים רפואיים רבים.

 

שירותי חינוך ורווחה

ילדים חירשים יתקשו בהשתלבות בחברה ובמערכת החינוך. על מנת לסייע להם לקבל את ההשכלה הנדרשת עבורם, יהיו זכאים לתנאים מיוחדים במערכת החינוך ובעיקרם חינוך מונגש לחירשים. לאחר שמסיימים הילדים את לימודיהם במערכת החינוך, יהיו זכאים להקלות והתאמות במוסדות ההשכלה הגבוהה, וכן לסיוע במציאת תעסוקה עבור חירשים.

במידת הצורך, יוכלו לקבל זכאות למגורים במעונות לחירשים. כמו כן, הילדים והוריהם יהיו זכאים לליווי מטעם גורמי הרווחה, אשר תפקידם לדאוג לשלומו של הילד ולוודא כי מקבל את כל צרכיו, לסייע וללוות את הילד לאורך הקשיים השונים וכן ללוות את ההורים לגבי אופן הטיפול של הילד ומיצוי זכויות. היות וחירשים מתקשים בתקשורת, יהיו זכאים הילדים לשירותי תרגום ושירותים מונגשים עבורם, וזאת בעיקר מצד גורמי ומשרדי ממשלה.

חוֹק

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »