חיפוש

הגשת תביעת רשלנות רפואית אי אבחון אוטם שריר הלב

אוטם שריר הלב הוא אחד מן המצבים הרפואיים המסוכנים ביותר שליבו של אדם יכול להגיע אליו. אוטם שריר הלב מעמיד את המטופל בעל האוטם במצב ממשי של סכנת חיים. במידה ולא מאובחן אוטם כזה, שהיה אמור להיות מאובחן על ידי רופא, ייתכן ומדובר ברשלנות רפואית. האם ניתן להגיש תביעת פיצויים? הנה כל מה שצריך לדעת על הנושא.

 

אוטם שריר הלב

אנשים רבים לא יודעים, אך אוטם שריר הלב למעשה הוא מה שמכונה "התקף לב" בשפה העממית. כאשר אדם סובל מאוטם שריר הלב, הוא חווה חסימה של אחד מכלי הדם שמזינים בדם את שריר הלב. הלב, כמו כל איבר בגוף, צריך לקבל חומרים מסוימים כמו חמצן דרך זרם הדם.

חסימה של אחד מהעורקים שמזינים את שריר הלב תוביל למצב בו אזורים מסוימים בשריר הלב לא מקבלים את אותם חומרים חיוניים, מה שעלול ליצור נמק באותם חלקים. החלקים שלא יקבלו דם תלויים במקום החסימה. נמק באזורים בלב ימנע ממנו לתפקד בצורה תקינה, מה שעלול להיות ברוב המקרים קטלני. סובלים מאוטם שריר הלב יכולים לקרוא עוד על מימוש זכויות רפואיות.

 

רשלנות רפואית

רופאים, כמו כל בני אדם, יכולים לבצע טעויות. הבעיה עם טעויות שמתבצעות על ידי רופאים או אנשי צוות רפואי, היא שרגישות המקצוע שלהם יכולה להסב נזק משמעותי למטופלים שנפגעים מטעויות אלו. כאשר מדובר על טעויות מקצועיות או טעויות בשיקול הדעת, שבוצעו באופן סביר תוך נקיטת אמצעי זהירות, אין יותר מדי מה לעשות.

אם רופא ביצע טעות כלשהי והסב בכך נזק למטופל, תוך כדי נקיטה בפעולות לא סבירות ביחס למקצועו וכאשר לא ננקטו אמצעי הזהירות והבטיחות הדרושים, הטעות של הרופא תחשב להתרשלות. במצבים כאלו ניתן לתבוע פיצויים בגין רשלנות רפואית. גם במצבים של אי אבחון ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית.

 

תביעת רשלנות באי אבחון

ניתן לתבוע תביעת רשלנות רפואית גם במקרים של אי אבחון או במקרים של אבחון שגוי. על מנת לתבוע במצבים אלו, יש להוכיח כי אי האבחון גרם להסבת הנזק למטופל, כאשר הרופא היה צריך לאבחן את המקרה ולא נקט בכל האמצעים הסבירים על מנת לשלול את המקרה.

 

אבחון אוטם שריר הלב

ניתן לאבחן אוטם שריר הלב במספר מקרים, כאשר שתי הבדיקות הנפוצות ביותר לאבחון מידי ומהיר הן בדיקת אק"ג או בדיקות של אנזימים מסוימים בדם. כאבים בחזה, הקרנתם לאיברים אחרים באזור וקוצר נשימה הם סימנים נפוצים לאוטם. הופעת אחד מהסימנים האלו מבלי שהמטופל נשלח לבדיקות הרלוונטיות יכולה להעיד על רשלנות.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית

במידה וכל התנאים מתקיימים, מוטב שתגישו תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית. תביעות אלו הן זכות של מי שנגרם לו נזק כתוצאה מרשלנות. בעזרת התביעות האלו ניתן להשתקם באופן כלכלי ולקבל גמול כלכלי עקב הנזק שנעשה.

תביעת רשלנות רפואית

 

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »