חיפוש

על מה ניתן לקבל החזר מס?

אף אחד מאיתנו לא אוהב לשלם יותר ממה שהוא צריך, בטח לא כשמדובר במס הכנסה. אך שיטת חישוב גובה המס הייחודית, יחד עם נקודות הזכות השונות המגיעות לזכאים, יכולים להביא למצב בו אנחנו משלמים מס הכנסה יותר ממה שאנחנו מחויבים בפועל, כך שבהחלט ייתכן ומגיע לנו החזר מס

 

כיצד נקבע שיעור המס?

חובת המס של אזרחי המדינה על כל רווח שהם מייצרים, היא חובה המשותפת למדינות רבות ברחבי העולם ומהווה חלק נכבד מהתקציב של אותן מדינות. גם בישראל, כפי שכולנו מכירים לוודאי, קיימת לכל אזרח ישראלי מגיל 18 ובעל סף הכנסה מסוימת חובת תשלום מס – אך כיצד היא נקבעת?

שיעור המס נקבע באופן אינדיווידואלי ובהתאם לגובה המשכורת, כאשר חובת המס נקבעת על ידי רשות המיסים שנה מראש ובהתבסס על ממוצע המשכורות של אשתקד. בנוסף, קיימות נקודות הזכות השונות, הנקבעות בהתאם לקריטריונים מסוימים כפי שנראה בהמשך ומעניקות הנחה בסך של כ – 220 שח לנקודה.

 

מהו החזר מס?

שיטת חישוב המס, הנקבעת כאמור בהתבסס על ממוצע המשכורות של אשתקד, יחד עם נקודות הזכות השונות, אשר מלבד העובדה שהן יכולות להתעדכן במהלך השנה, אנשים רבים כלל לא מודעים אליהן ולא פועלים לעדכן אותן בהתאם, יכולים להביא למצב של תשלום יתר.

כדי לסבר את האוזן, מדובר בלמעלה ממיליארד שקלים הנמצאים בקופת רשות המיסים כתוצאה מגבייה עודפת, בגינה נוכל לקבל, שכירים ועצמאים כאחד, החזרי מס בסכומים היכולים להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים, כפי שתוכלו לראות באתר https://get-tax.co.il.

 

על מה ניתן לקבל החזר מס?

את החזר המס ניתן לקבל בגין מגוון סיבות, היכולות להתרחש כתוצאה משינויים בעבודה עצמה, כגון הפסקת עבודה, יציאה לחל"ת ושינויים משמעותיים במשכורת, המביאים כל אחד למצב בו המס שמנוכה מתלוש השכר שלכם מבוצע באופן שגוי.

בנוסף, ייתכנו גם סיבות אישיות רבות ומגוונות, כמו סיום תואר אקדמאי, מגורים בפריפריה, סיבות רפואיות שונות, הורים יחידניים ו/או הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ועוד, סיבות בגינן ניתן יהיה לקבל נקודות זכות והנחה בתשלום המס.

 

איך ניתן לבדוק האם מגיע לי החזר מס?

מבחינה סטטיסטית, קרוב ל – 50% מהשכירים בישראל זכאים לקבלת החזר מס, כאשר ההחזר הממוצע עומד על 8,000 ₪ ולכן, מומלץ מאוד לבדוק את זכאותכם. בשלב הראשון, תוכלו לבדוק זאת באמצעות הסימולטור של רשות המיסים ובהתאם לשלות השונות עליהן תידרשו לענות.

בנוסף, כדי לבדוק את זכאותכם בצורה מקצועית ולקבל ליווי מלא, מומלץ לפנות לחברה מקצועית בתחום, שתעניק סיוע החל משלב בדיקת הזכאות עצמה, דרך הגשת הבקשה ומילוי הטפסים כנדרש ועד לקבלת מלוא החזר המס המגיע לכם, ישירות לחשבון הבנק.

 

לסיכום

שיטת חישוב המס של רשות המיסים יחד עם נקודות הזכות שלא כולנו מודעים אליהן, עלולים להביא למצב של תשלום מס יתר, בגינו ניתן לקבל החזר מס. בין המקרים הנפוצים ביותר בגינם ניתן לקבל החזר מס נמצאים סיבות הקשורות בעבודה, סיבות משפחתיות ומצבים רפואיים. כדי לוודא את זכאותכם, מומלץ לפנות בהקדם לחברה מקצועית ומנוסה בתחום.

החזר מס

אולי תאהבו גם את