חיפוש

המדריך להגשת בקשה להחזרי מס

תמיד חשבתם שהמיסים שאתם נדרשים לשלם מהשכר שלכם גבוהים מדי? ייתכן מאוד שאתם לא צריכים לשלם כל כך הרבה! למעלה ממחצית מהעובדים השכירים בישראל זכאים להחזרי מס מהמדינה, וסביר להניח שרובם כלל לא מודעים לכך. מה אתם צריכים לעשות על מנת לבדוק האם אתם זכאים לקבל החזרי מס, וכיצד מגישים את הבקשה המיוחלת שתוכל להחזיר לכם בחזרה אלפי שקלים?

 

מה הם החזרי מס?

כל העובדים בישראל, בין אם הם עובדים שכירים ובין אם עצמאיים, נדרשים לשלם מס הכנסה מהשכר שהם מרוויחים. עם זאת, לא כולנו משלמים את אותו סכום המס – המס נקבע לפי רמת השכר שלכם, ועליו ניתן לקבל הטבות שונות במס שיפחיתו מהסכום שתידרשו לשלם.

אחת מהטבות מס אלו הן נקודות זיכוי במס, שניתנות על ידי המדינה עבור נסיבות חיים ומצבים שונים של העובדים. במידה ונמצאתם כמי שזכאים לקבל נקודות זיכוי במס, תוכלו לבקש לקבל גם החזרי מס עבור התקופה בה הייתם זכאים להקלה במס אך שילמתם מס מלא, עד שש שנות מס אחורנית.

 

באילו נסיבות תוכלו להיות זכאים להחזרי מס?

כבר מהנתון שהצגנו בתחילת מאמר זה, לפיו יותר ממחצית מהעובדים השכירים זכאים להחזרי מס, אפשר להסיק שיש הרבה נסיבות שבהן תוכלו להיות זכאים לקבל החזרי מס. בין נסיבות אלו ניתן למצוא:

  • נסיבות תעסוקתיות: תוכלו לקבל החזרי מס עבור פיטורים, הפסקה בין עבודות, אבטלה, שינויים בגובה השכר החודשי, חילופי עבודות, עבודה מהבית ועוד.
  • נסיבות משפחתיות: תוכלו לקבל החזרי מס עבור זוגות נשואים, גירושין, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, משפחות חד הוריות ועוד.
  • נסיבות בריאותיות: תוכלו לקבל החזרי מס עבור קרוב משפחה שנמצא במוסד סיעודי, מחלה קשה, עיוורון, נכות, נכי צה"ל ועוד.
  • נסיבות נוספות: תוכלו לקבל החזרי מס אם אתם עולים חדשים, אם אתם בני גיל הזהב, אם אתם חיילים משוחררים, אם אתם סוחרים בשוק ההון, אם רכשתם רכב היברידי ועוד.

 

כיצד תוכלו לבדוק האם גם אתם זכאים להחזר מס מהמדינה?

אם נשמע לכם טוב לקבל החזר מס מהמדינה, שיכול להגיע גם לאלפי שקלים, זה בדיוק הזמן לבדוק את זכאותכם! את הבדיקה תוכלו לבצע באתר "הגנה", דרך מחשבון זכאות מהיר ונוח. במחשבון תוכלו למלא את הפרטים שלכם, ותוך מספר דקות לגלות האם גם אתם זכאים לקבל החזרי מס מהמדינה, ובאילו נסיבות תוכלו לקבל אותן.

את הבקשה עצמה לקבלת החזרי מס תידרשו להגיש באופן ידני אל פקיד השומה במס הכנסה, וניתן לעשות זאת באופן עצמאי או על ידי היעזרות באיש מקצוע. במידה ונמצאתם זכאים להחזרי המס, תקבלו את החזרי המס שמגיעים לכם ישירות אל חשבון הבנק שלכם!

מחשבון

אולי תאהבו גם את