חיפוש

בעל משכנתא? אילו החזרי מס תוכל לקבל?

המשכנתא היא אחד החלקים החשובים בפרק החדש שבא לקראתכם. כחלק מהתהליך הארוך אך החשוב בדרך להפוך להיות בעלי בית או דירה כדת וכדין, רובנו נעבור בבנק לקבלת משכנתא. במשך הזמן, נתרגל לראות את חיוב המשכנתא יורד בפירוט ההוצאות החודשי. נשימה עמוקה, משפט עידוד ונמשיך הלאה. מצב זה הוא לא המצב הסופי! תוכלו לקבל על כך החזרים.

מגיעים לכם החזרי מס על המשכנתא שאתם משלמים. קבלו את מה שמגיע לכם.

 

מה הקשר בין מס הכנסה למשכנתא?

משכנתא היא הלוואה שהבנק נותן בגין קנייה או בניית בית. כדי להבטיח שתחזירו את הכסף שלוויתם, הבנק משעבד את הבית עבורו ניתנה ההלוואה, בנוסף להון ראשוני שעליכם להציג והבנק משלים.

לטובת קבלת המשכנתא, הבנק מחייב את האדם הלווה לעשות ביטוח חיים וביטוח מבנה. זאת למען ערבותו של הבנק שחלילה אם קורה משהו, הביטוח יחזיר לבנק את הסכום החסר על המשכנתא.

כלומר, יוצא מצב בו הלווה משלם משכנתא, ביטוח חיים וביטוח מבנה. מתוך ההכרה בקושי שזה עלול להוביל, ישנה אפשרות להקלות במס במקרים אלו.

 

איך עובד החזר המס וכמה מגיע לי?

כפי שנאמר, לצורך קבלת משכנתא מחויב הלווה, בין היתר, בביטוח חיים.
התשלומים על ביטוח החיים אשר נלקח במסגרת המשכנתא יכולים להיחשב כהוצאה מוכרת.

25% מהתשלום במסגרת הפרמיה החודשית עבור ביטוח החיים יתקזז לכם ממס ההכנסה.
לדוגמה- אם הפרמיה החודשית עבור ביטוח החיים עומדת על 300 ₪, 75 ₪ יופחתו מתשלום מס ההכנסה החודשי שלכם.

 

עצמאיים ועובדים מהבית?

אנשים רבים במקצועות שונים זכאים להטבות מס נוספות בגין לקיחת משכנתא. עיתונאים, מעצבים גרפיים, אדריכלים ומעצבי פנים, ערוכים וכד'- עוסקים מורשים או פטורים- כשהמשותף לכולם הוא שהם עצמאיים בעלי עסק מהבית.

בנוסף להחזרי המס על ביטוח החיים, ניתן בסיטואציה זו לקבל בנוסף החזרי מס על ריבית המשכנתא. הסיבה היא, שהמשרד שלכם הוא חלק מהבית והעסק מתנהל ממנו, וכך המשכנתא "משנה" גם לבית וגם לעסק.

למה עצמאיים? כשאתה עצמאי, ההבנה היא שיש להוציא כסף כדי להרוויח כסף. לכן, מס ההכנסה מתיר הפחתה של הוצאות שונות שסייעו בהשגת ההכנסה, מה שפעמים רבות ניתן לעשות דרך תשלומי המשכנתא.

 

איך עושים את זה?

כמו בכל הנוגע בעיסוק מול רשות המסים, לרשותכם עומדות 2 אפשרויות:
תחילה, תמיד תוכלו להמציא את כלל האישורים והמסמכים הנדרשים. לצורך קבלת החזר מס בגין משכנתא, הכינו מראש את אישורי לקיחת המשכנתא מהבנק, אם אתם בעלי עסק מהבית גם מסמכים המאשרים את הפעלת העסק מהבית וכד'.

האפשרות השנייה היא להיעזר בגורמי מקצוע. גורמי המקצוע בקיאים בכל הנוגע לטפסים, המסמכים והאישורים הנדרשים לבקשה ואף מכירים את הבירוקרטיה הנדרשת כך שיוכלו לבצע בצורה המהירה וחסרת כאב- הראש בשבילכם.

מחשבון משכנתא

אולי תאהבו גם את