חיפוש

האם יש עבודות משתלמות יותר מבחינת מיסים?

לפי החוק בישראל, כל עובד מחויב לשלם מס הכנסה- בין אם הוא עצמאי ובין אם הוא עובד שכיר. שיעור המס שיש לשלם משתנה בין עובד לעובד, ותלוי בסכום השכר שלו – עובדים שמשתכרים בשכר נמוך ייאלצו לשלם פחות מס, ועובדים שמשתכרים בשכר גבוה יאלצו לשלם מס גבוה. האם ישנן עבודות בהן תוכלו לא לשלם מיסים כלל?

 

עבודות שמשתלמות יותר מבחינת מיסים

כאמור, כל עובד נדרש לשלם מס הכנסה בכל מקום עבודה בו הוא עובד. עם זאת, ישנם מקומות עבודה בהם הלקוחות נוהגים להשאיר טיפ (תשר) – וזוהי הכנסה שאינה מחויבת בתשלום מס.

מקומות העבודה בהם מקבלים טיפים הם בעיקר בתחום השירות, כאשר העובד נדרש לעבודה פיזית – מסעדנות, הובלות, שליחים ועוד.

בעולם המסעדנות, למשל, מקומות עבודה רבים כלל אינם משלמים למלצרים שכר בסיס – אלא התשלום עבור עבודתם מתבצע אך ורק בטיפים. על פניו נוהג זה אינו חוקי, שכן עובד נדרש לקבל לפי חוק לפחות שכר מינימום עבור עבודתו. עם זאת, המדינה מעלימה עין מכך, והעבודה בצורה זו לרוב משתלמת גם עבור העובדים – שכן הטיפים שהם עשויים להרוויח לרוב עולים בהרבה על שכר מינימום (יש שמרוויחים בתחום גם יותר מ- 100 ₪ לשעת עבודה, כאשר שכר המינימום עומד על 29.12 ₪ לשעה).

 

החזרי מס – כך תוכלו לקבל כסף בחזרה מהמדינה

ניתן לראות שהעבודות בהן תוכלו לקבל טיפים ולא לשלם עבורם מס, הן עבודות פיזיות שאינן מתאימות לכל אחד. מרבית העבודות במשק משלמות שכר בסיס לעובדיהן, ולכן גם חייבות במס עבור כל סכום השכר.

עם זאת, יהיו מקרים בהם גם עובדים שנדרשים לשלם מס יוכלו להפחית בתשלום, ואף לקבל פטור מתשלום מס. מקרים אלו לרוב יהיו כאשר מצבו האישי של העובד השתנה במהלך השנה, ונוצר הפרש בין תשלום המס שהוא משלם בפועל לבין התשלום שהוא נדרש לשלם עקב מצבו החדש.

 

אילו מצבים יוכלו לזכות אתכם בהחזרי מס?

שינוי מצבו של העובד יכול להיות בתחום המשפחתי (לידה, גירושים, תשלום דמי מזונות, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים), בתחום התעסוקתי (שינוי עבודה, שינויים במשכורת, פיטורים, פיצויים, אבטלה), בתחום הכלכלי (פדיון קופת גמל לפני המועד החוקי, יציאה לשנת שבתון, רווחים והפסדים כתוצאה מפעילות בשוק ההון) ומסיבות רבות נוספות.

 

כיצד תבדקו את זכאותכם להחזרי מס?

את הזכאות להחזרי מס תוכלו לבדוק באתר האינטרנט https://taxes-refund.co.il. באתר תמצאו מחשבון זכאות, בו תוכלו למלא מספר פרטים אישיים ופרטים על גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם. הבדיקה היא קלה ופשוטה, ועורכת רק מספר דקות (ואף ניתנת ללא עלות או התחייבות כלשהי). אחרי הבדיקה, תוכלו לדעת האם גם אתם זכאים לקבל החזר כספי מהמדינה!

 

מיסים

 

 

אולי תאהבו גם את