חיפוש

השקעתם בשוק ההון – האם מגיעים לכם החזרי מס?

רבים מהמשקיעים בשוק ההון לא יודעים כי מגיע להם החזרי מס בזכות ההשקעה ולכן מאבדים כסף רב.

אז מה זה החזרי מס ואיך זה עובד עבור משקיעים בשוק ההון?

 

החזרי מס – מה זה?

תשלום מס הכנסה הינו תשלום מראש עבור חישוב משוער כללי, ועל כן קיימים מקרים בהם אזרחים משלמים יותר ממה שהיו צריכים לשלם ומכאן זכאים להחזרי מס. כאשר מדובר בשכירים – תשלום המס מתבצע בכל חודש לפי חישוב משוער של הכנסה שנתית. אצל עצמאים – משלמים מקדמת מס לפי חישוב הכנסה משוער שנתי. היות ומדובר בתשלום משוער וכן לעיתים במהלך השנה מתרחשים שינויים אצל האזרח המזכים בנקודות מס (למשל לידה, גירושים, אבטלה ועוד), קורה לא פעם שאותו אזרח זכאי להחזרי מס. קיימים החזרי מס בתחומים שונים כמו כן גם בנושא של החזר מס – שוק ההון.

 

תשלום מס למשקיעים

על פי חוק, כל מי שמשקיע בשוק ההון מחויב בדיווח למס הכנסה וכן מחויב בתשלום מס על הרווחים שעשה מההשקעה. גובה המס אשר מוטל על משקיעים בשוק ההון עומד על 25% מסך הרווחים של המשקיע. יחד עם זאת, תשלום המס מתבצע רק בעת מימוש הרווחים ולא כאשר הרווחים קיימים על הנייר. חישוב המס המשולם נעשה על ידי סכום גובה המס החודשי למול ההפסדים שנגרמו כתוצאה מההשקעה.

 

מתי משקיעים זכאים להחזרי מס?

כאמור תשלום המס נעשה בקיזוז הפסדים למול רווחים וכל זאת למול חישוב המס החודשי, וכן התשלום נגבה בעת מימוש הרווחים. יחד עם זאת, יתכן ונוצר מצב שבו בחישוב שנתי הפסיד אדם מסוים יותר מאשר הרוויח, ואז מגיע לו החזרי מס. זאת היות ותשלום המס נעשה במקום, אך החישוב הכללי נעשה בסוף השנה. למען המחשה, הנה כמה מקרים המזכים בהחזרי מס:

  • כאשר אין הכנסה ממקור עבודה או ההכנסות נמוכות מאוד.
  • ניהול פעילויות ניירות ערך באמצעות יותר מחשבון אחד.
  • ביצוע העברה מבנק אחד לאחר של ניהול הכספים.
  • רווחים שמומשו בשנת מס שונה מהפסדים שאינם נדרשים בקיזוז.
  • כאשר אזרח שילם מס שבח בעת שהפסיד מהשקעותיו בשוק ההון.

 

איך מקבלים את החזרי המס?

על מנת לדעת האם אתם זכאים להחזרי מס, עליכם ראשית להגיש בקשה לבירור החזרי מס. לאחר שהגשתם בקשה ווידאתם שאתם אכן זכאים להחזרי מס, הגיע הזמן שתקבלו אותו. בדרך כלל לאחר קבלת הזכאות התשלום מתבצע באופן אוטומטי, אך יש להגיש בקשה מפורטת עם פרטים מלאים אודות הכנסותיכם הכלליות, מצבכם האישי והכלכלי וכן רווחים והפסדים מההשקעות שלכם. על כן, מומלץ להעזר בחברות המציעות ייעוץ וביצוע החזרי מס למשקיעים בשוק ההון. היות ומדובר בקריטריונים רבים, אלה יוכלו לעזור לכם למלא את הטפסים ולהגיש עבורכם את הבקשות, בצורה שתטיב את הסיכויים שלכם לקבל את החזרי המס המגיעים לכם.

 

מדד נתונים

אולי תאהבו גם את