חיפוש

תיקון משאבות טבולות

אם הביוב עולה בבית הפרטי שלך או בבניין בו אתה מתגורר, מאוד יכול להיות שישנה תקלה במשאבה הטבולה של הבית או הבניין. מערכת הביוב בבתים פרטיים ובבנייני מגורים מורכבת ממספר מתקנים ומכשירים. אחת החשובות שבהן היא המשאבה הטבולה. כתבנו מדריך קצר על משאבות טבולות ועל התקלות הנפוצות בהם. 

 

על מה אחראיות משאבות טבולות בבית?

ראשית, חשוב להבין שמערכות הביוב שנמצאות בגובה מסוים מעל מערכת הביוב המרכזית לא זקוקות למשאבות טבולות. זאת משום שהביוב היוצא מהן נשפך על ידי כוח הכבידה למערכת הביוב המרכזית. לעומת זאת, בחדרים נמוכים ממערכת הביוב המרכזית, כמו במרתפים, יש צורך במשאבה שתעלה את הביוב אל מערכת הביוב המרכזית. משאבה זאת נקראת משאבה טבולה והיא נקראת כך משום שהיא נמצאת עמוק בתור הביוב ופועלת רק כאשר הביוב מגיע לגובה מסוים ומוגדר.

במידה והמשאבה הטבולה חדלה לעבוד, אל תוך המבנה ייכנס ריח חזק של ביוב וכמה שעות לאחר מכן יתחיל לעלות הביוב בחדרים כולם. במקרה כזה יש לטפל בתקלה שנוצרה. אם יש לכם צורך בתיקון משאבה תקולה, היכנסו לקישור המצורף https://www.xblade.co.il.

 

סתימה במשאבה הטבולה

התקלה הנפוצה והקלה ביותר לתיקון היא סתימה במשאבה הטבולה. לכל משאבה טבולה יש את הקוטר של מה שנקרא המעבר הנקי שלה. מעבר זה מאפשר לחפצים מוצקים לעבור במשאבה בלי לגרום לסתימה. במידה ומצטברים חפצים מוצקים שעולים על קוטר המעבר הנקי, תיווצר סתימה במשאבה הטבולה. תקלה זאת נגרמת לעיתים קרובות על ידי זריקה של מגבונים לאסלות בדירה או בבניין.

 

תקלה במצוף החיצוני של המשאבה

כפי שכבר כתבנו בפסקאות הקודמות, המשאבה הטבולה מתחילה לעבוד ברגע שגובה הביוב בה עובר גובה מסוים. הדרך בה נעשית המדידה של גובה הביוב על ידי המשאבה דומה מאוד למה שקורה בניאגרה של אסלה רגילה. מצוף מסוים מחובר לידית שמפעילה, ומכבה את זרם המים או את המשאבה הטבולה. ברגע שהמצוף מגיע לגובה מסוים, המשאבה מתחילה לפעול.

 

קצרים במשאבה הטבולה והטיפול בהם

ישנם מקרים בהם התקלה במשאבה נגרמת בגלל קצרים חוזרים ונשנים במשאבה. במקרים קלים של הבעיה, היא נובעת מהשקע שממנו שואבת המשאבה את האנרגיה החשמלית שהיא זקוקה לה. במקרה כזה ניתן להחליף את השקע ולסיים עם הסיפור. במידה והקצרים נובעים מבעיה במשאבה עצמה, במרבית המקרים יהיה צורך להחליף את כל המשאבה ולקנות אחת חדשה.

 

תיקון משאבות טבולות

משאבות טבולות הן המשאבות שדואגות לכך שהביוב בקומות נמוכות יגיע למערכת הביוב המרכזית. שמן של המשאבות נובע מכך שהן טבולות בנוזל שאותן הן שואבות. ישנן מספר תקלות נפוצות במשאבות טבולות בבנייני מגורים ובתי פרטיים. סתימה במשאבה, תקלה במצוף החיצוני של המשאבה וקצרים חוזרים ונשנים, הן הבעיות הנפוצות במשאבות אלו. ניתן לפתור את השתיים הראשונות בצורה פשוטה יחסית.

תיקון משאבות טבולות

אולי תאהבו גם את

מדביר
למה חשוב להשתמש במדביר מנוסה?

נתקלתם במזיקים במטבח? אתם סובלים מהלכלוכים שהם משאירים ברחבי הבית? מעוניינים לסלק את היונים, הנמלים, היתושים, הדבורים, הנחשים או המכרסמים שהופיעו בביתכם?   כולנו מכירים

קראו עוד »