חיפוש

למה שווה להיות מורה מחנכת בישראל?

מורה מקצועית מלמדת בכיתות רבות ועוסקת בעיקר בתחום הידע הספציפי בו היא מתמחה. מורה מחנכת עוסקת בעיקר בתלמידים שבכיתה – במצבם הלימודי, במצבם הנפשי, בהתנהגות ובתפקוד שלהם, ובהשתלבותם בסביבה הלימודים והחברתית. אם את מרגישה אשת חינוך אמיתית ורוצה לקחת חלק בעיצוב תודעה ובהתפתחות מנטלית ורגשית של ילדים צעירים, מורה מחנכת הוא התפקיד עבורך.

 

מה בין הוראה לחינוך?

האם להיות מורה ולהיות מחנכת זה היינו הך? ובכן, בישראל, תפקיד המורה המחנכת קשור גם בהוראה אבל, בניגוד למורים מקצועיים, מורה מחנכת עסוקה גם בחינוך, שמתבטא בעיקר באחריות ובמנהיגות. תהליך החינוך הוא תהליך מתמשך לאורך כל חייו של אדם, אנחנו משתנים ומתעצבים מחדש בשלבים שונים של החיים אבל עבור ילדים, החינוך הוא משמעותי במיוחד, שכן הם מצויים בשלב התפתחותי ראשוני ומרכזי. כדי לבחון את תחומי ההוראה השונים ולבדוק את התאמתך ללימודים ולעבודה בתחום החינוך, כדאי לפנות אל חוי ארנפלד שמתמחה בהנגשה של מסלולים אקדמיים לנשים חרדיות.

 

בירוקרטיה

מורה מחנכת עוסקת בהרבה בירוקרטיה, זה נכון, אבל הבירוקרטיה היא מראה, תיעוד וביטוי של תהליכים חינוכיים שמתרחשים בבית הספר. מורה מחנכת טובה, שמה לב לתהליכים שמתרחשים בתוך הכיתה וגם לתהליכים שמתרחשים אצל כל אחד מהתלמידים ומשום שהיא האחראית על הרווחה האישית, הלימודית והחברתית של התלמידים בכיתה שהיא מחנכת ולכן היא אחראית גם על מעקב ועל דיווח של מקרים מהותיים. מורה מחנך הוא גם בעל ידע ומיומנויות בתחומי הפסיכולוגיה וההתפתחות ועליו להיות מסוגל לזהות את המצבים, האתגרים והצרכים הייחודיים של כל תלמיד ושל הכיתה כקבוצה.

 

ביקוש ושכר

הכדאיות בבחירה במקצוע מורה מחנכת בישראל לא עוסק רק בתחומי העיסוק ובקשר עם התלמידים, חשוב לזכור שמורה מחנכת היא מקצוע מבוקש יותר ממורה מקצועית, בעיקר כאשר מדובר על עבודה במוסדות לימודיים יסודיים. בשלבים מאוחרים יותר במערכת החינוך, יש דרישה רבה יותר דווקא למורים מקצועיים ושם, תפקיד המורה המחנכת שונה באופן ניכר מהתפקיד בבתי ספר יסודיים, בעיקר בגלל ההבדלים בין עבודה מול ילדים צעירים לעבודה מול בני נוער. בנוסף, מורה מחנכת שמלמדת בבית ספר יסודי, תוכל לעבוד שעות רבות ולהשפיע באופן חיובי על אחוזי המשרה ועל השכר.

 

מנהיגות רוחנית

למורה מחנכת יש גם כישורים שלמדה אבל כדי להיות טובה במקצוע, חשוב שיהיו לה גם כישרונות משום בניית יחסים אישיים עם התלמידים ועם הוריהם, זיהוי ומעקב אחרי ההתנהגות והתפקוד של התלמידים ויצירת מערכים שיאפשרו שינויים והתפתחויות רוחניים, נפשיים, פיזיים ומחשבתיים של כל תלמיד לעצמו ושל הקבוצה – כדי לעשות את העבודה הזו היטב, חשוב להיות אדם רגיש, סבלני, אמפתי ותקשורתי, בין השאר.

 

לסיכום

מורה מחנכת בישראל זה תפקיד מאתגר, מעניין, מספק ורווחי, כך שאם לדעתך יש לך את הכישרונות, את הרצון ואת היכולות לעשות שינוי חיובי בחייהם של תלמידים – חינוך הוא ככל הנראה הדרך שלך.

מורה למורים בישראל

אולי תאהבו גם את

תיקון משאבות טבולות
תיקון משאבות טבולות

אם הביוב עולה בבית הפרטי שלך או בבניין בו אתה מתגורר, מאוד יכול להיות שישנה תקלה במשאבה הטבולה של הבית או הבניין. מערכת הביוב בבתים

קראו עוד »
מדביר
למה חשוב להשתמש במדביר מנוסה?

נתקלתם במזיקים במטבח? אתם סובלים מהלכלוכים שהם משאירים ברחבי הבית? מעוניינים לסלק את היונים, הנמלים, היתושים, הדבורים, הנחשים או המכרסמים שהופיעו בביתכם?   כולנו מכירים

קראו עוד »