חיפוש

אילו סוגי מכונות קידוח קיימים

ישנן דרכים רבות לעבודה עם בטון, בין אם עבור עיצוב הבטון, יצירת תעלות בבטון לצרכים שונים, הסרת חלקי בטון ועוד. את כלל הדרכים הקיימות, ניתן לחלק לשתי קבוצות עיקריות, כאשר אחת מבין השתיים היא קידוח בטון. תהליך קידוח בטון, בדומה לכל תהליך עבודה עם בטון, דורש כלי עבודה ייעודיים לכך. במקרה זה, מדובר על מכונות קידוח.

 

מהו תהליך קידוח ומתי נעשה בו שימוש?

בכדי להבין מהם הסוגים השונים של מכונות הקידוח, נרצה תחילה להבין מהו בכלל תהליך קידוח בטון. אם כן, תהליך קידוח בטון, כשמו כן הוא, נועד על מנת לבצע קידוחים שונים בבטון מכל סיבה או צורך שהם. בדומה לכל תהליכי העבודה עם בטון הקיימים, גם תהליכי קידוח הבטון יכולים להתבצע בעזרת מספר כלי עבודה אשר מסייעים במקרים שונים של צורכי קידוח. כלי עבודה אלו נקראים מכונות קידוח. כמו כן, כפי שניתן להבין עד כה, לתהליך קידוח קיימים מספר שימושים, ביניהם שניים עיקריים.

  • יצירת תעלות תשתית – השימוש הנפוץ ביותר, וכן העיקרי בקידוח בטון הוא לצרכי יצירת תעלות בבטון. תעלות אלו משמשות בדרך כלל עבור העברה נוחה ויעילה יותר של תשתיות שונות כוגן צינורות גז, כבלי חשמל, צנרת מים וכו'.
  • עיצוב מראה של מבנה – מקרים נוספים בהם נעשה שימוש בקידוח בטון הוא לצרכי עיצוב מבנים. הצורה המעגלית המתקבלת לאחר קידוח הבטון מהווה פעמים רבות עיצוב יוקרתי למבנה, ועל כן שימוש זה קיים גם כן.

 

מכונות קידוח – מקדח יהלום

מקדח יהלום הוא אחד המקדחים היעילים והטובים ביותר לעבודה עם בטון מכל סוג שהוא, לרבות בטון מזוין. מקדח היהלום דומה בצורתו למקדחים אחרים, אך במקרה זה המקדח עצמו מצופה ביהלומים תעשייתיים אשר מקנים לו את חוזקו ועוצמתו הרבים. מקדחי יהלום פועלים בעזרת עיקרון שחיקה וחיכוך, ועל כן פעמים רבות תהליכי קידוח בטון בעזרת כלי זה , מתבצעים בשיטת הקידוח הרטוב.

 

מכונות קידוח – פטישונים

כלי נוסף לביצוע קידוח בטון הוא המקדחים הידועים גם כפטישונים. מקדחים אלו למעשה פועלים על עיקרון של דפיקות בעוצמה מסוימת על גבי הבטון, ומכאן גם שמם. לרוב, מקדח זה מזוה עם טרקטורים אשר נושאים את מקדח הפטישונים, אך כלי עבודה זה יכול להיות גם בקנה מידה קטן יותר כגון פטישון כחלק ממקדח ידני וכדומה.

 

כיצד נדע איזו מכונת קידוח מתאימה לנו?

הבחירה אחר מכונת הקידוח הטובה ביותר עבורנו תיעשה בעזרת מספר שלבים.

  1. זיהוי – השלב הראשון שעליכם לבצע הוא זיהוי הצורך הספציפי שלכם. שלב זה כולל איסוף מידע אודות גורמים שונים כגון גודל הקידוח שברצונכם לבצע, סוג הבטון, תקציב וכו'. שלב זה נועד על מנת שתוכלו להבין ולזהות איזה סוג מקדח אתם צריכים.
  2. איסוף – השלב השני, לאחר שהבנתם מהו המקדח לו אתם זקוקים, הבוא שלב האיסוף. שלב זה למעשה כולל חיפוש ומציאה של כל המקדחים אשר תואמים את הצורך שלכם, בגודל, בעוצמה, במחיר וכו'.
  3. סינון – השלב השלישי והאחרון הוא שלב הסינון. במידה ויש בפניכם את מספר מקדחים אשר תואמים כולם את דרישותכם, יש לבצע סינון בכדי לבחור באחד מהם. הבחירה יכולה להיעשות בהתאם לחברות הייצור של המקדח, מחיר המקדח, וכן בהתאם להמלצות וחוות דעת אודות המקדחים השונים.

בחורה קודחת

אולי תאהבו גם את

תיקון משאבות טבולות
תיקון משאבות טבולות

אם הביוב עולה בבית הפרטי שלך או בבניין בו אתה מתגורר, מאוד יכול להיות שישנה תקלה במשאבה הטבולה של הבית או הבניין. מערכת הביוב בבתים

קראו עוד »
מדביר
למה חשוב להשתמש במדביר מנוסה?

נתקלתם במזיקים במטבח? אתם סובלים מהלכלוכים שהם משאירים ברחבי הבית? מעוניינים לסלק את היונים, הנמלים, היתושים, הדבורים, הנחשים או המכרסמים שהופיעו בביתכם?   כולנו מכירים

קראו עוד »