חיפוש

אתם רוצים להשקיע בדירות? אלה החוקים שכדאי שתכירו

שוק הנדל"ן בישראל רותח ומבעבע – זהו החלום המושלם להיות בעל נכסים ומשקיע בנדל"ן. עם זאת, לפני שנכנסים לעובי הקורה בתחום, חשוב להכיר מספר חוקים של עולם הנדל"ן, כדי להימנע מביצוע השקעות כושלות. הכנו לכם כאן מדריך קצר לחוקים החשובים שכדאי שתכירו לפני כניסה כמשקיעים לשוק הנדל"ן.

 

מכר

חוק המכר דירות מכיל כמה סעיפים שמטרתם להגן על רוכשי דירות. בסעיף הראשון מדובר על ההגנה על רוכשי הדירות מליקויים שבאחריות הקבלן. החוק מגדיר תקופה שבין שנה ל-7 שנים שבה ניתן לתבוע את הקבלן על ליקויים בדירה. תקופת הזמן לכל ליקוי משתנה לפי אופי הליקוי.

סעיף נוסף עוסק בהגנה על רוכש בדירה במקרה שהקבלן או היזם פשטו את הרגל לפני מסירת הנכס.

החוק תקף גם במקרים של פרויקטים חדשים וגם במקרים של התחדשות עירונית כמו תמ"א 38.

 

חוזים

דיני החוזים הם תחום שלם בעולם המשפט, הם מתייחסים לאופן בו נוסח החוזה ולכוונות של כל צד בעת הניסוח. ישנה אפשרות לרדת לפרטי הפרטים של כל מילה וגם לכוונה של מי שהכניס אותה לחוזה. התנאים והמצב המשפטי של כל צד גם נלקחים בחשבון בעת הפרשנות של החוזה. חוזה שלא נערך כהלכה יכול להיות נתון לביקורת שיפוטית במסגרתה בית המשפט יפרש את הכוונות כאשר אלה לא יהיו הכוונות שלכם. לכן חשוב להכיר בכך שהשפה המשפטית שונה משפת היומיום, ויש פה צורך בעזרה מקצועית.

 

תכנון ובנייה

חוקי התכנון והבנייה מסדירים את כל נושא התכנון בישראל. החשיבות של חוקי התכנון והבנייה היא בהבנה מהו העתיד של האזור בו אתם משקיעים. ידוע שערך של דירה מושפע בעיקר מהמיקום שלה, מהקרבה למקורות עבודה, תחבורה זמינה, פקקים, מסחר ופארקים. כל הדברים האלה מוסדרים בחובות של העירייה והיזמים וניתן לצפות קדימה מה יהיה העתיד של האזור בו אתם משקיעים. אלמנט נוסף שקיים בחוקי התכנון והבנייה הוא ההבנה של משך הזמן לפיתוח כל אזור וכל פרויקט ומי האנשים והוועדות המוסמכות שמטפלים בכל פרויקט. גם עם על הנייר הפרויקט נראה מושלם, אם לפי החוק ניתן יהיה לפתח אותו רק בעוד עשרות שנים, איכות ההשקעה נפגעת.

 

חוקים נוספים

ישנם חוקים נוספים עם נגיעה לתחום ההשקעה בנדל"ן כמו חוק השכירות והגנת הדייר, חוק פינוי בינוי ועוד. ההיכרות עם החוקים היא נדבך מרכזי בעשיית עסקה טובה ורווחית. כיוון שמדובר בעשרות חוקים ובדינמיקה שמתפתחת עם השנים, כדאי להיעזר בעורך דין למקרקעין בשביל להיות בטוחים שההשקעה המשמעותית ביותר בחייכם תהיה בטוחה.

 

סיכום

לחוקים שמטרתם להגן ולהסדיר את תחום הנדל"ן בישראל יש חשיבות רבה בהגנה על הצרכנים. בשביל למצות את  הזכויות שלכם כדאי להיעזר בעזרה מקצועית מטעם עורך דין למקרקעין. החוקים בעולם הנדל"ן מורכבים ומקיימים אינטגרציות עם עולמות חוק אחרים כמו מיסוי וחוזים ולכן רק התמחות בתחום יכולה להבטיח לכם טיפול נאות.

שוק הנדל_ן

אולי תאהבו גם את