חיפוש

רכישת נדל"ן בהוד השרון

הוד השרון היא עיר נהדרת שצברה לעצמה בשנים האחרונות מעמד מצוין של עיר שכדאי לגור בה. המיקום שלה נהדר, רק 20 דקות נסיעה מתל אביב, יש בה פארקים ירוקים ורחבי ידיים, חינוך מעולה בגנים ובבתי הספר ושטח שמאפשר מרחב מגורים נעים וחדשני. לא מעטים האנשים שמעוניינים לבצע רכישת נדל"ן בהוד השרון לשם מגורים או לשם השקעה, ובמאמר זה נפרט איך כדאי לבצע את התהליך.

מבנה למכירה

רכישת נדל"ן בהוד השרון – איך זה עובד?

רכישת נדל"ן בהוד השרון יכולה לבוא לידי ביטוי בקנייה של נכסים שונים. קיימים הבדלים שכדאי להכיר בין רכישת נכס שנמצא בבניין או בגובה, בין רכישת בתים פרטיים או נכסים צמודי קרקע. כחלק מהבדלים אלו נמצאות זכויות וחובות משתנות שחלות על האדם הרוכש את הנכס, ועל זה המוכר אותו.

הבדל נוסף בין רכישת נכס בבניין או רכש של בית פרטי, הוא המחיר. רכישת בתים פרטיים תיעשה עבור מחירים גבוהים יותר מאשר מחירי הבתים בבניין. רכישת נדל"ן בהוד השרון באה לידי ביטוי גם בבתים בבניינים וגם בבתים פרטיים. בכל מקרה, על מנת לא להגיע מוכנים לרכישה או למכירת נכס, כדאי להכיר את המאפיינים של בתים פרטיים וצמודי קרקע.

מס שבח עבור רכישת נדל"ן בהוד השרון

מס שבח עבור רכישת נדל"ן בהוד השרון ובכלל, הוא מס אותו מוכר הנכס משלם. המס מתייחס לרווח שבין סכום מכירת הנכס לבין הסכום שתמורתו נקנה הנכס על ידי מוכר הנכס.

קיים גם פטור ממס שבח, עבור נכסים בהם קיימים אחוזים מסויימים שלא נוצלו לבנייה, אך רבים לא מודעים אליו או בודקים את זכאותם אליו.

איך בודקים?

ראשית, חשוב לבדוק את זכויות הבנייה בנכס שברשותכם. הבדיקה הזו יכולה להשפיע באופן ישיר על הרווח שיכול להיות לכם בעסקה, בהתאם לגובה מס שבח אותו תצטרכו לשלם. תוצאות הבדיקה יוכלו לסייע לכם לקבל החלטה לגבי העסקה – האם כדאי לבצע אותה למרות סכום המס? חשוב לציין שבמקרים רבים מדובר על סכומים של מאות אלפי שקלים.

התייעצות עם עורך דין

בכל מקרה, לפני סגירת העסקה, מומלץ מאוד להתייעץ עורך דין מקרקעין. עורך הדין יוכל לסייע לכם מהניסיון והידע שצבר לאורך השנים, ויוכל להמליץ על שווי וטיב העסקה שאתם עומדים לבצע.

בנוסף, עורך הדין יוכל לתת לכם טיפים חשובים להפחתת מחיר מס השבח. למשל, במקרים מסויימים אפשר להוסיף לשטח הלא מנוצל גינת נוי קטנה או מקום לאחסון. כך שווי הנכס יעלה מצד רוכשי הנכס, וכן מחירו של מס השבח ירד. זוהי כמובן דוגמה אחת מיני רבות, ויש עוד פתרונות רבים שיכולים לסייע בהפחתת מחיר מס השבח.

רוצים לדעת עוד? באתר https://brunolaw.co.il תוכלו למצוא שאלות ותשובות בנושא רכישת נדל"ן בהוד השרון.

אולי תאהבו גם את