חיפוש

מה יש לקחת בחשבון לפני שפונים לאילוף כלבים

בעת אימוץ כלב או כלבה, לא תמיד ניתן לקבל מידע אמין ומלא על ההתנהגות שלהם, בין אם מדובר בגורים ובין אם מדובר בכלבים בוגרים. ההסתגלות שלנו ושל הכלב עשויה להיות מורכבת, בפרט אם לא גידלנו כלב בעבר. פעמים רבות סיוע של איש מקצוע יכול להקל את התהליך ולהפוך אותו למדויק ויעיל יותר. על מה כדאי לחשוב לפני שמתייעצים עם מאלף? 

אילוף של כלב או כלבה הוא תהליך שאנחנו לא תמיד יודעים מה לצפות ממנו, בפרט כאשר מדובר בכלב הראשון אותו אנחנו מאמצים, או אם ישנה בעיה מיוחדת שלא התמודדנו איתה בעבר. במאמר הבא נסביר מה חשוב לדעת לפני שפונים לתהליך אילוף כלבים עם המאלפים מבית שמש או עם כל מאלף מקצועי אחר.

 

מדוע חשוב לאלף כלבים?

הכלב הוא חברו הטוב של האדם ומהווה בן לוויה לבני אנוש מזה שנים רבות. הביות שאותו עברו הכלבים מוביל, מצד אחד, לצורך של הכלב בקרבת בני אדם, ומנגד, לא עקר מהכלב את האינסטינקטים החייתיים שלו. לכן כלב שנרצה שיהיה חבר נאמן למשפחתנו זקוק לחינוך – ממש כמו כל בן משפחה אחר.

כלבים לא מאולפים יכולים לבטא שלל התנהגויות בעייתיות, לנו או אפילו לעצמם; הם עלולים להרוס רהיטים, להגיב בתוקפנות כלפי מי שנכנס הביתה, להתעמת עם כלבים אחרים ועוד. כל אלו ועוד התנהגויות רבות אחרות, עשויות לפגום בקשר שלנו עם הכלב ולהוביל לקשיים ואף לנטישה.

 

חשיבות האילוף המקצועי

ישנן טכניקות או פקודות שניתן להקנות לכלב שלנו במסגרת הביתית, בפרט אם אנחנו כבר מנוסים בגידול כלבים. יחד עם זאת, אילוף מקצועי, של מאלף שמכיר כלבים רבים ועבד עם מגוון רחב של כלבים עם בעיות שונות, שיש לו ניסיון והשכלה רלוונטיים בתחום, הוא שונה במהותו מהעבודה שאנחנו כבעלים יכולים לעשות עם הכלב שלנו. מדוע? ומה חשוב לבדוק לפני שבוחרים מאלף?

 

ראייה רחבה

בזכות הניסיון הנרחב של המאלף שעובד עם כלבים בעלי התנהגויות שונות, תהיה לו קודם כל היכולת להצביע על בעיות שאכן דורשות פתרון, לעומת התנהגויות טבעיות של כלב שניתן אולי למנן אבל חשוב לא לצפות למנוע לחלוטין. לכן, בעת בחירת מאלף חשוב לוודא כי יש לו ניסיון שרכש בעבודה עם מגוון סוגי כלבים.

 

שיטת עבודה

למאלפים שונים שיטות עבודה שונות. למשל, ישנם מאלפים בגישות יותר מסורתיות ומענישות, ומאלפים אחרים שדוגלים בגישות חיוביות יותר. חשוב לברר עם המאלף תחילה שהוא עובד בגישה שמקובלת עליכם ושאתם מרגישים שמתאימה לכלב או לכלבה שלכם.

 

האילוף לא נגמר בסיום הפגישה

אחד הדברים שחשוב לזכור, הוא שכלב הוא יצור חי, לומד ומשתנה. בניגוד לרכב שמניחים במוסך וחוזר מטופל, בתהליך אילוף לבעלים יש אחריות להמשיך את הטיפול גם בין הפגישות עם המאלף. ההדרכה שהמאלף נותן והעבודה בהנחייתו חשובה מאוד להתקדמות התהליך החינוכי של הכלב, וחשוב לוודא שכל מי שמטפל בכלב מודע לכך ומוכן לכך.

אילוף כלבים

אולי תאהבו גם את