חיפוש

אמצעי אכיפה בכביש – חשוב להכיר

מדי יום מתרחשות בכבישים עבירות תנועה שרובן קשורות למהירות מופרזת. בשל עובדה זו משטרת ישראל נוקטת באמצעי אכיפה שונים שחשוב שתכירו – על כך במאמר הבא.

 

אילו אמצעי אכיפה חשוב להכיר?

מכשירי האכיפה של משטרת ישראל הן בעיקר מצלמות נייחות ברמזורים, מכשירי דבורה, מד לייזר ועוד. באמצעות מכשור זה המשטרה יכולה לעקוב אחר נהגים העוברים עבירות תנועה כמו חציית צמתים ברמזור אדום ומהירות מופרזת ולחלק דו"חות הכוללים קנס כספי ונקודות, שלילת רישיון, פסילה על תנאי או פסילה מנהלית.

יחד עם זאת, לעיתים מתגלים ליקויים טכניים במכשירים, צילומים מטושטשים, חוסר דיוק במדידות או הפעלת המכשור לא על פי הנהלים. לפיכך, כאשר מקבלים דו"ח חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה לפני שמשלמים אותו. תשלום הדו"ח הוא קבלת האשמה וצבירת נקודות ואת זה עורך הדין יכול למנוע.

 

מכשיר האכיפה דבורה

מכשיר הדבורה הוא מכשיר המותקן בניידות משטרה ומופעל באמצעות השוטרים. מדובר על מכשור משוכלל המזהה את מהירות הנסיעה של הרכבים בין אם ניידת המשטרה בתנועה ובין אם לא. בנוסף, למכשיר יש יכולת לזהות את המהירות של רכבים הנוסעים לפני הניידת, מאחוריה או מהכיוון הנגדי.

רדאר המכשיר קולט את הרכבים והשוטר מפעיל אותו כדי למדוד את המהירות ולהשוות אותה עם המהירות החוקית. כדי שאישום הנהג שעבר את המהירות יהיה מוצדק על השוטר להוכיח שערך למכשיר 5 בדיקות בתחילת ובסיום המשמרת שלו כנדרש.

 

מכשיר האכיפה ממל"ז

הממל"ז הוא מד מהירות לייזר המופעל גם הוא בידי שוטר. בשונה מהדבורה ניתן להפעילו במצב סטטי בלבד אל מול רכב מתקרב או מתרחק. השוטר המפעיל חייב להיות מיומן כי המכשיר לא יצלם את המטרה אם מתבלבלים. בנוסף, השוטר מחויב להציג לנהג אותו הוא עוצר את נתוני המדידה ואת מרחק המדידה שחייב להיות 300 מטר.

טענה אחרת לאכיפה זו היא שאין להפעיל את הממל"ז כאשר גשום והכביש רטוב או במצב של שלג וערפל. בנוסף, בדומה לדבורה, השוטר המפעיל צריך לערוך בדיקת תקינות למכשיר, להפעילו בדרך ישרה בלבד ובאזור מואר.

 

מצלמות מהירות נייחות

מדובר על מצלמות הממוקמות בכל כבישי הארץ בדרכים או ברמזורים שהאמינות שלהן היא בספק. בבדיקות שנערכו במצלמות אלו מצאו שהמדידה הייתה מופרזת ממהירות הנסיעה בפועל בין אם הרכב מאיץ ובין אם הוא מאט את המהירות. למרות זאת, המשטרה ממשיכה להשתמש במצלמות מדגמים שונים.

לסיכום, חשוב לדעת שאין לקבל את מכשירי האכיפה כתורה מסיני ויש לערער על הדו"ח לאחר התייעצות עם עורך דין תעבורתי. ייתכן ותוצאות המדידה לא נכונות או הפעלת המכשור שגויה ולכן ניתן למנוע קבלת נקודות או פסילה מנהלית. רק עורך דין מנוסה שמכיר את הבעיות במכשירי האכיפה יוכל לסייע לכם ולמנוע צרות רבות.

וועג ענפאָרסמאַנט מיטלען

אולי תאהבו גם את