חיפוש

כיצד להתמודד עם ילד נעול ברכב

למרות שרבים חושבים ״לי זה לא יקרה״ המצב המסוכן הזה של ילד שנותר נעול ברכב יכול לקרות לכל אחד. זה קורה בין אירועי היומיום הלחוצים שלעיתים גורמים לנו לשכוח דברים רבים, ולצערנו אכן קרו לא מעט מקרים של שכחת ילדים ברכב. כדי להימנע ממצבים מסוכנים כאלה, חשוב לדעת איך להתמודד עם הסיטואציה כאשר אנו מגלים אותה בזמן אמת ולצמצם נזק ככל האפשר.

 

התמודדות בזמן אמת

אם ילד נותר נעול ברכב, הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לחפש דלת שבמקרה נשארה פתוחה ודרכה ניתן להיכנס ולחלץ אותו. במידה ולא, צריך להתקשר למשטרה ולקבל הנחיות מפורטות מהם לגבי אופן ההתנהלות. במהירות האפשרית יש להתקשר למנעולן שעובד 24 שעות הנמצא בקרבת מקום ויוכל לסייע בבעיה. כאשר נדרשת פריצה לרכב, נדרש מכם להתייעץ עם מומחה על מנת לצמצם פגיעה בילד ככל האפשר ולהימנע ממצב מסכן חיים אף יותר. יש לקחת ברצינות מקרה של נעילת ילד ברכב ולחייג מיד לשירותי חירום ולחברת מנעולנים לפריצת דלתות שזמינה בכל רחבי הארץ בכניסה לאתר https://www.interiordoor.co.il.

 

מה לא עושים?

ראשית, לא לאבד עשתונות! קודם כל ולפני הכול צריך לתפקד בקור רוח עד כמה שניתן כדי לפתור את הסיטואציה ולא לגרום לנזק מסכן חיים. במידה ואתם מרגישים שאינכם מסוגלים לתפקד ואינכם עומדים בלחץ, קראו לאנשים שנמצאים סביבכם ובקשו עזרה. בשום אופן אין להגיע למצב של ניפוץ החלון בעזרת כלים שיכולים לפגוע בילד ולפצוע אותו.

 

איך נמנעים ממצב כזה?

 

  • אמצעי הגנה טכנולוגיים

כיום ישנם עזרים אלקטרונים שעוזרים לנו בפעולת המניעה של שכחת ילד ברכב. האופציה השכיחה היא התקנת חיישנים שמטרתם לדווח ולאותת כאשר הילד נשאר ברכב. אמצעי נוסף למניעה הוא התקנת אפליקציות שונות בטלפון או ברכב שמזכירות לכם בסיום הנסיעה ולאחריה שישנם ילדים באוטו. אפשר גם לכוון מראש שעון מעורר לשעת סיום הנסיעה או להוסיף תזכורות בלוח הזמנים של הטלפון החכם. גאדג׳ט חדש שיצא לאחרונה מתחבר למחזיק המפתחות ורוטט בעת היציאה מהרכב.

 

  • אמצעי הגנה פסיכולוגיים

ישנן שיטות פסיכולוגיות שימנעו מאיתנו לשכוח את הילד ברכב. אופציה אחת היא השארת הטלפון או התיק ליד הילד – אלו שני פריטים שנידרש להם ברגע שנצא מהרכב. אופציה שנייה היא לקרוא בכל שמות הילדים בסיום הנסיעה. אופציה שלישית היא השארת פתקים או מסך רקע בטלפון עם תזכורת לבדיקת המושב האחורי. האופציה הרביעית והטובה ביותר היא לדבר עם הילדים לאורך הנסיעה וכך להיות קשובים אליהם ולשמור על קשר עד שצריך להוציאם.

ישנם מקרים רבים בכל שנה של גרימת מוות ברשלנות ע״י הורים ששכחו ברכב את ילדם ברגע של היסח דעת. הימנעו מכך בכל מחיר, הצטיידו בכל האמצעים העומדים לרשותכם ולמדו מה לעשות בשעת צרה.

ילד נעול במכונית

אולי תאהבו גם את