חיפוש

חושבים לעשות קמפינג? כך תעשו את זה נכון – המדריך למטייל המתחיל

בין אם אתם חובבי הלילות הקרירים של המדבר, הבריזה הנעימה של חוף הים או מרגישים בבית בחורשה עתירה אלונים ואורנים, אין כמו לינה במלון

האולטימטיבי, מתחת לשמיים זרועי כוכבים, עטופים בשקט ושלווה הרחק משאון העיר.

המדריך הבא יספק לכם את כל המידע ויעזור לכם לתכנן את טיול הקמפינג המושלם, לכם ולאנשים הקרובים לליבכם.

 

בחירת המיקום האולטימטיבי

כאשר זה מגיע לבחירת המיקום לטיול הקמפינג שלכם, עומדים בפניכם שלושה אפשרויות, כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו:

אפשרות ראשונה – לינה באתר מוסדר של רשות הטבע והגנים הלאומיים

ברחבי הארץ פזורים חניוני לילה של רשות הטבע והגנים הלאומיים. חניונים אלו נמצאים בשטחי הפארקים הלאומיים, בחלקם אפשר ללון ללא תשלום ובחלקם תמורת תשלום סמלי. היתרון של חניונים מוסדרים אלו הוא שהם לרוב כוללים שירותים, מקלחות, תאורה ומים זורמים ולעיתים אף שירותים ומקלחות.

 

אפשרות שנייה – לינה באתר קמפינג פרטי

בדומה לחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, גם החניונים הפרטיים לרוב יכילו תאורה ושירותים ומקלחות ולעיתים אף יכללו פינוקים נוספים כמו בריכות רחצה והשכרה של ציוד קמפינג לרבות מזרונים, אוהלים וכלי בישול. החיסרון לרוב גלום במחירים שהינם גבוהים בהשוואה לחניונים הלאומיים.

 

אפשרות שלישית – לינה בטבע הפתוח

מטיבי הלכת שבינינו בוודאי יעדיפו לחוות את הטבע ללא גורם מתווך. בעת לינה עצמאית בטבע יש לדאוג להביא את כל הציוד באופן עצמאי, לרבות אמצעי תאורה, מים לשתייה, בישול ורחצה, ציוד לינה וכדומה. היתרון באופציה זאת הוא האפשרות לקבל חוויה אינטימית וייחודית.

 

יצירת אווירה מתאימה

לאחר שבחרתם את המיקום המתאים ביותר למסע הקמפינג שלכם, הגיע הזמן לדאוג לכל אותם דברים שיוצרים אווירה נעימה ומזמינה. תוכלו ליצור אווירה זאת בעזרת מספר אמצעים:

  • תאורה – בין אם תבחרו ללון בחניון מוסדר של רשות הטבע והגנים, חניון מוסדר פרטי או ללון עצמאית בטבע, כדאי לדאוג להביא גופי תאורה נוספים לתלייה על מנת ליצור אווירה נעימה ואינטימית.
  • אוכל טוב – מומלץ ביותר לדאוג לציוד להדלקת מדורה וכן לדאוג להביא סיר פויקה מברזל יצוק להכנת קדירה טעימה חמה ומנחמת וכן סאג' להכנת פיתות חמות וריחניות על האש.
  • סידור האוהלים – מומלץ ביותר לסדר את האוהלים במעגל או צורת חצי סהר. במרכז האוהלים שסידרתם דאגו לפרוש מחצלת או שטיח קש יפהפה אם אתם רוצים להשקיע וליצור ערב מפנק במיוחד. הרחבה הזאת היא למעשה המקום בו הקסם קורה, יושבים לאכול, מנגנים בגיטרה, שרים מדברים ומשחקים משחקי קופסא וקלפים.

אז אספו חברים ובני משפחה, ארגנו  אוהלים מזרונים ושקי שינה, בחרו נקודה מתאימה וארגנו לכם ערב מהנה ובלתי נשכח בחיק הטבע, בנקודות הלינה היפות ביותר שיש לארץ להציע.

 

טיול בטבע

אולי תאהבו גם את

תיירות
לאור הירח

איך אפשר להכיר בצורה הטובה ביותר את המקום שאליו מגיעים? להכיר עובדות היסטוריות, לשמוע סיפורים של המקומיים, ללכת למוזיאונים ולשבת ולספוג את האווירה של המקום

קראו עוד »