חיפוש

תכנון נדנדת חצר מעץ

למי מאיתנו אין בראש את התמונה שבה אנו יושבים בסוף יום קיץ, לבד או עם המשפחה, בנדנדה מעץ בחצר הבית ונרגעים מלחצי השגרה היום יומית.

תודו שמדובר בתמונה פסטורלית ומפתה.

לפני שאתם רצים לקנות נדנדה כזו במיטב כספכם, במאמר שלפניכם נציג מספר טיפים שאולי יסייעו לכם בתכנון נדנדת חצר מעץ.

 

זה בכלל אפשרי לבנות את זה בעצמי?

כמובן שאתם יכולים לפנות אל נגר, שיתכנן ויבצע את בניית  הנדנדה בקלות יתרה. זאת אפשרות אחת. מאידך, תוכלו לנסות לעשות זאת בעצמכם. אמנם זו משימה שתצריך אתכם לעבור תהליך של ניסוי וטעיה ואולי תימשך זמן רב, אך זהו תהליך שאתם יכולים לבצע בעצמכם. מיד נפרט על מספר דברים חשובים שיש לקחת בחשבון.

 

התאמת הגודל והמיקום

לפני שמתחילים לבנות, תמיד חשוב לתכנן. כך עושה גם כל נגר מקצועי. על מנת לקבוע את גודל הנדנדה, עלינו לבחון את השטח שבה היא תמוקם. ככל שהשטח אינו קטן והבחירה היא בידינו, אנו יכולים לבחור לבנות נדנדה שתכיל שני אנשים ואף יותר, תלוי בנו. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את השאלה האם הנדנה הינה נדנדה נתלית או נדנדה שאינה נתלית, בכדי לדעת האם יש צורך בתכנון הבסיס שיחזיק אותה. בין שאר הדברים שחשוב לקחת בחשבון הם עומק ורוחב המשענת, ועוד.

 

סוג העץ בו נשתמש

זהו אלמנט חשוב במיוחד. כפי שציינו, מדובר בנדנדת חצר, ועל אף שבתמונה שהזכרנו לעיל אנו יושבים בנדנדה בסוף יום קיץ נעים, הנדנדה עדיין תמוקם בחצר, וזה אומר שעליה לעמוד בכלל תנאי מזג האוויר ובכל ימות השנה. לכן, חשוב לבחור סוג עץ עמיד, אמין ואיכותי אשר עבר את כל תהליכי האיטום, בכדי להימנע מבלאי והרס מהיר של הנדנדה, כדי שהיא תוכל לעמוד בכל תנאי מזג האוויר ולאורך זמן. לכן, חשוב לרכוש את העץ מחנות אמינה שאתם מכירים או שקיבלתם עליה מספר המלצות, ואף להתייעץ עימם בכדי לבחור את סוג העץ המתאים עבורכם.

 

בניית תהליך סדור

כאשר נכנסים לתהליך הבנייה, חשוב לדעת בכל רגע מה אתם אמורים לעשות ולהשאיר מעט מקום לאלתורים. בסופו של דבר, אינכם נגרים מקצועיים, ולכן, עליכם לעבוד בצורה מסודרת ומדויקת, ולהימנע מאותם מצבים שבהם נגר מקצועי יכול לאלתר בהצלחה.

לכן, חשוב שטרם תחילת הבנייה תבצעו את המחקר שלכם ותבררו כיצד יש לבנות את הנדנדה, שלב אחר שלב. המחקר יכול להיות מבוסס על האינטרנט ככל שמצאתם מקור אמין ומהימן, אך האופציה הטובה ביותר תהיה ככל הנראה להתייעץ עם נגר מקצועי, שגם אם לא יבנה עבורכם את הנדנדה, יוכל לסייע לכם בתכנונה כפי שצריך. כאמור, לא מדובר בתהליך פשוט ובניית נדנדה איננה דבר שאנו עושים בשגרה, אך עם קצת מאמץ ורצון, גם מלאכה זו הינה ברת ביצוע.

 

 

אולי תאהבו גם את