חיפוש

שלילת זכאות למזונות – איך זה עובד?

מקרים שבהם ניתן להוכיח באמצעות ראיות מבוססות שהאישה בגדה בבעלה עלולים להגיע עד כדי שלילת זכאות למזונות. בכל מקרה, חשוב להתייעץ עם עורך דין ולהבין לעומק את משמעות הנושא

ההלכה היהודית קובעת שעל הבעל לדאוג לפרנס את אשתו לפי הכתובה שניתנת במעמד החופה.

עם זאת, ההלכה גם קובעת שהאישה זכאית לתשלום מזונות כל עוד היא נשואה לבעלה.

כפועל יוצא מכך, התוקף למזונות הוא עד מועד הגירושין או מועד מתן פסק דין שחתום על ידי נציגים של בית דין רבני.

בגלל שישראל היא מדינה שבה הדין האישי בענייני נישואין וגירושין נתון כולו בידי הדת, קביעת מזונות הם עניין רחב ומקיף. מתוקף העניין הזה, חשוב לדעת גם מתי אישה צריכה לקבל מזונות מבעלה ובאיזה עילות ניתן לשלול את הזכות הזו.

 

מה עושה אישה שבעלה מסרב לשלם לה מזונות?

חשוב להבחין בין מקרים שבהם שוללים את הזכאות של המזונות לאישה, לבין מקרים שבהם הבעל מסרב לשלם. אם הבעל מסרב לשלם לאשתו מזונות למרות שהם עדיין נשואים, היא יכולה להגיש תביעה לבית דין רבני או לבית משפט לענייני משפחה – לפי רצונה.

כמו כן, אישה שנפרדת מבעלה זכאית על פי ההלכה למזונות זמניים. אלו מזונות שישולמו לאישה עד אשר יתקבל פסק דין של בית המשפט בעניין התביעה, מה שאמור לסייע לה להתמודד עם העול הכלכלי.

 

עילה לשלילת זכאות

הדין הדתי הוא זה שקובע איך ומתי מותר לשלות זכאות למזונות האישה. לפי הדין הדתי, זה קורה אם ניתן להוכיח באמצעות ראיות מבוססות שאותה אישה בגדה בבעלה. כאשר אישה בוגדת בבעלה, היא מאבדת את הזכות למזונות.

במקביל, גם עזיבת הבית על ידי האישה עלולה לפגוע בזכות שלה לקבל מזונות – אבל רק אם העזיבה מוגדרת כלא מוצדקת. בשביל לבדוק מהי עזיבה מוצדקת ומה לא, יש צורך להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום עוד לפני שמגישים את התביעה אל בית המשפט. כמו כן, התייעצות עם עורך דין מספקת מידע.

 

היכרות עם תשלום המזונות

הצעד הראשון בדרך להיכרות מעמיקה יותר עם נושא המזונות היא סקירה כללית של הנושא. באמצעות סקירה כמו שיש באתר https://www.helenasimhi.co.il/עורך-דין-גירושין/מזונות-אישה-וילדים למשל ניתן לראות בצורה ברורה מה הרקע למזונות אישה וילדים, איך קובעים מזונות אישה וכיצד מדרג הגילאים מושפע מזה. לאחר מכן, ניתן להתייעץ עם עורך דין שמכיר את דיני המשפחה ולהבין את השפעת המשמורת המשותפת על מזונות הילדים.

עניין תשלום המזונות חשוב כי הוא משפיע על מצבם הכלכלי של בני הזוג והילדים. אם רוצים לקבל ייעוץ בעניין המזונות ולהגיע מוכנים לדיונים הרלוונטיים בין כתלי בית המשפט, כדאי שעורך דין אמין שמכיר את התחום יהיה חלק בלתי נפרד מהתהליך.

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »