חיפוש

פמוטי זכוכית או כסף? איך יודעים במה לבחור?

השוואה בין פמוטי זכוכית או כסף היא משימה קשה יותר מכפי שנהוג לחשוב, כי יש המון שיקולים להתייחס אליהם. עם זאת, במאמר הבא נציג את רשימת השיקולים בצורה מסודרת וכך נסייע לכם לשדרג את קולקציית הפמוטים בבית

השוואה בין פמוטי זכוכית או כסף היא חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים של כל משק בית שרוצה לשדרג את קולקציית כלי היודאיקה שיש ברשותו. ספציפית יותר, מדובר על פמוטים שבהם אפשר להשתמש גם בערבי שישי וחג, גם באירועים מיוחדים וגם בשגרה. אבל כדי להפיק את מלוא התועלת מסוגים כאלה ואחרים של פמוטים, צריך לדעת באיזה דגמים בדיוק להתמקד. החדשות הטובות הן שכיום ניתן להשוות בין פמוטי זכוכית או כסף גם בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. אמנם המחיר מהווה שיקול משמעותי, אך הוא לא היחיד שמכריע. בשביל לקבל החלטה טובה יותר, כדאי להתייחס גם לנושאים הבאים:

 

1. אופי השימוש

פמוטי זכוכית מתאימים למקומות שבהם משתמשים בהם לעיתים רחוקות בלבד, בעוד בשאר הזמן הם סגורים ומוגנים בתוך ארון. בגלל שפמוטי זכוכית עלולים להישבר בצורה מלאה או חלקית, עדיף למשל להרחיק אותם מהישג ידם של ילדים וכמובן תינוקות. עם פמוטי כסף טהור אין בעיה כזו. כנסו לאתר של חדד כסף טהור ותוכלו לראות בצורה ברורה עד כמה העיצוב ידידותי, עד כמה חומרי הגלם איכותיים ומדוע אפשר לשלב את הפמוטים גם בשימוש אינטנסיבי לצורך הדלקת נרות. אז מהבחינה של אופי השימוש, לפמוטי כסף יש יתרון משמעותי ומובהק.

 

2. עלות

המחיר כאמור הוא נושא חשוב אך מתעתע. מצד אחד, כולנו רוצים לחסוך בהוצאות או לכל הפחות לעמוד בתוך מסגרת התקציב שהגדרנו לעצמנו. מצד שני, זה עלול לבוא לידי ביטוי בוויתור על איכות חומרי הגלם והחומרים הפעילים השונים. פמוטי זכוכית לדוגמא זולים יותר מפמוטי כסף טהור. עם זאת, פמוטי הכסף הטהור מחזיקים מעמד יותר זמן. אם בוחנים את העלות של פמוטי כסף טהור בתור השקעה לטווח ארוך ולא בתור הוצאה רגילה, רואים שגם פה יש להם יתרון על פני פמוטי זכוכית.

 

3. עיצוב

השימוש בכסף טהור משנה בצורה דרמטית את התוצאה הסופית של עיצוב פמוטים. בשביל לדעת מה לבחור, כל שנדרש הוא להשוות בין הדגמים השונים של פמוטי כסף טהור ולבדוק מה מאפיין אותם לעומת פמוטי הזכוכית. אמנם קיימים גם פמוטי זכוכית בעיצוב ברמה גבוהה, אבל פמוטי הכסף הטהור משאירים רושם ראשוני שמאוד קשה להתעלם מהנוכחות שלו. לסיכום, הדרך לדעת האם לבחור פמוטי זכוכית או כסף היא להתייחס אל אופי השימוש, למחיר ולעיצוב. מתוך השיקולים האלה עולה כי לפמוטי כסף יתרון משמעותי, בעיקר אם מדובר על כסף טהור בעל ערך מוסף.

פמוטי כסף

אולי תאהבו גם את