חיפוש

מתקני הרמה לאירועים ומופעים – כיצד מתגברים על מכשולי גובה?

עבודה בגובה יכולה להיות מורכבת ומסוכנת במיוחד כשמדובר על הקמת אירועים ומופעים. המאמר יסביר כיצד להתגבר על מכשולי גובה.

 

איך מקימים מופע בפארק?

חשבתם פעם כמה פרוצדורה ומורכבות יש בהפקת אירוע המוני בפארק של להקה מהארץ או מחו"ל. כל מופע או אירוע צריך אישורים מיוחדים מהמשטרה, שירותי הכבאות, הרשויות המקומיות, מד"א ועוד על מנת שיהיה בטיחותי ומסודר. הציוד הכבד צריך להיות מותקן באופן הכי בטוח הן למתקינים והן לקהל. מדובר על מערכת הגברה ענקית, עמודים ופנסי תאורה, רמקולים, מסכים, מאווררים, מצנני מים, עמודים מייצבים ועוד. הרבה מן האלמנטים הללו מותקנים בגובה רב. בעבר היו משתמשים בסולמות על מנת לטפס ולהגיע לגובה לצורך התקנת האירוע, אך כיום מבינים שהם אינם בטוחים וישנם פתרונות אחרים.

 

איך תתגברו על מכשולי גובה בצורה בטיחותית?

ישנן חברות השכרת מנופים ובמות הרמה כמו ליפטר במות הרמה שמספקים את הדרך היעילה ביותר להקמת אירועים ומופעים. אלו במות מאובטחות שניתן לשנע עליהן ציוד כבד ועובדים ולהגיע לגובה הרצוי במהירות ובבטיחות. הבמה עצמה מחוברת לזרוע טלסקופית או זרוע אחרת בהתאם לצרכים. ישנן זרועות שניתן לכווננן לכיוונים שונים, זרועות המגיעות גם למקומות צרים וכאלו העולות ויורדות.

 

התקנת פיגומים לאירועים

באירועים המוניים ניתן להקים פיגומים ניידים שחייבים להיות יציבים וחזקים על מנת לשאת משקל ועובדים. מדובר על פיגומים אשר תומכים בעבודות גובה כדי שלא יקרסו. הפיגומים לא שוקלים הרבה אך הם שומרים פחות או יותר על היציבות של העובדים בגובה. ישנם פיגומים שניתן להוביל בחיבור של גלגלים ממקום למקום. ביחד עם זאת הפיגומים פחות בטיחותיים מבמות הרמה ולא פעם שומעים על עובדים שנפלו מהם. אומנם הם נחשבים לזולים יותר אך פחות יציבים מהבמות. בממוצע הם מגיעים לגובה של 6 מטרים אם כי ניתן להשיג פיגומים גבוהים יותר.

 

איך בוחרים את במת ההרמה הנחוצה?

כדי שהעבודה תהיה יעילה חשוב לבחור במת הרמה על פי המשקל והגובה הרצוי. כדי לדעת מהי במת ההרמה המתאימה לכם ביותר, מומלץ להתייעץ עם החברה המשכירה אותה על מנת שהבמה תעמוד בלחץ של הציוד שיש לשנע. יותר מדי משקל יכול לגרום לקריסת הבמה במידה ואינה מתאימה. כאשר בוחרים בחברת השכרות מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון בתחום חשוב להגדיר מהם הצרכים לצורך הקמת המופע ולקבל סיוע בבחירת הבמה המתאימה. ייתכן ועליכם להתקין ציוד למופע קטן ותסתפקו בבמה שתחזיק את העומס המתאים. כמו כן, החברה המשכירה את הבמות צריכה להחזיק בבמות הרמה בעלי תו תקן ומתוחזקות. ישנן בדיקות תקופתיות שעושים למכשור מסוג זה ויש לוודא שאכן הבמות עברו ביקורת. מומלץ גם לקחת בחשבון את העניין הביטוחי ולוודא שיש לבמות ביטוח כפי שנדרש.

איך מקימים מופע בפארק

אולי תאהבו גם את

קוֹסֵם
קוסם מנוסה ליום ההולדת

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מעוניינים בחגיגת ימי הולדת עם אטרקציות, פעילויות והפתעות. אחת מהדרכים להשאיר חוויה בלתי נשכחת היא להזמין קוסם, שישאיר את הצופים

קראו עוד »