חיפוש

לפני שעולים על ההגה כדאי להכיר!

כל מי שמחזיק בבעלותו רכב פרטי יודע שיש עלויות גבוהות מאוד, עבור אחזקה שוטפת של הרכב ועדיין לא דיברנו על דלק, או תיקונים במוסך.

עלויות גבוהות אלה נוגעות למחירי הביטוחים, אגרות הרישוי והטסטים שכל רכב צריך לעבור לפחות פעם בשנה.

אבל אפילו החוק במדינת ישראל קובע כי ביטוח לרכב הוא חובה, גם אם לפעמים זה הדבר האחרון שאתם רוצים לשלם עליו כרגע.

 

הסתבכות עם המשטרה? לא תמיד

נהיגה ללא ביטוח רכב בתוקף היא עבירה על החוק בישראל ואם המשטרה תתפוס אתכם בעת מעשה, אתם בהחלט יכולים להסתבך בצרות, גם אם לא מאוד גדולות.

הבעיה היא שקל מאוד להתחמק מהמשטרה בכל הנוגע לאכיפת נושא הביטוח ולכן, אפשר למצוא לא מעט נהגים, אשר מסיבות כאלה ואחרות, נוסעים ללא ביטוח בתוקף.

רוב הנהגים מבינים את הצורך לשלם עבור ביטוח תקף לרכב, אבל בכל זאת מחליטים לסמוך על המזל ולנהוג בלי הביטוח המחייב, שתפקידו להגן עליכם ועל כל מי שנוסע מסביבכם מפני ההוצאות הגבוהות הנלוות לפגיעה בעת תאונת דרכים.

נהגים רבים מוותרים על ביטוח חובה בגלל החשש מהוצאות כספיות מיותרות, אך למעשה, כניסה מהירה לאתר הר הביטוח של משרד האוצר יכול לגלות לכם כפל ביטוחים, עליו אתם משלמים הרבה יותר ואף לעזור לכם לעשות סדר בתיק הביטוחי שלכם כדי לחסוך כסף נוסף.

 

העונש למי שנוסע ללא ביטוח חובה בתוקף

במרבית המקרים, מי שנתפס כשהוא נוהג ללא ביטוח חובה לא יעמוד בפני עונשים כמו שלילת רישיון או מאסר, אלא אם נתפס באותה עבירה כמה פעמים, קיבל אזהרה והתעלם.

לעומת זאת, המשטרה לא משחררת עברייני ביטוח מסוג זה ללא עונש כלל, אלא נותנת קנס כספי מתאים לסיטואציה.

קנס על נהיגה ללא ביטוח יכול להגיע לסכומים של אלפי שקלים ולכן, גם אם אתם מנסים לחסוך בכך שאתם מוותרים על הביטוח, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבור כלכלי גדול יותר משהיה לכם אילו שילמתם עבור ביטוח.

גם אם תתרחש תאונה, חלילה, ובה נפגעים, אתם עלולים להידרש לשלם מכיסכם עבור תיקון הנזקים הללו, שוט כי אין לכם ביטוח. גם במקרה הזה, מדובר על פגיעה כלכלית חמורה, שלא כל אחד יכול לעמוד בה ולכן, גם במקרה הזה, רכישת ביטוח היא הפתרון המתאים.

לבסוף, כאמור, אם מדובר על עבירה חוזרת, סביר להניח כי המשטרה תבחר לשלול את רישיון הנהיגה לתקופה ממושכת ואף זימון להתייצבות בבית המשפט לתעבורה.

 

לסיכום

רכישת פוליסת ביטוח חובה, כשמה כן היא – חובה! יש לכך את כל הטעמים ההגיוניים והמתקבלים על הדעת ולכן, נסיעה ללא ביטוח נחשבת עבירה חמורה על החוק, גוררת עונשים כבדים ואך עלולה להסתכם באסון גדול הרבה יותר. לכן, הקפידו על נסיעה בטוחה ומבוטחת, לטובתכם ולטובת כל מי שנמצא סביבכם.

למידע נוסף אודות בדיקות כפל ביטוחים, בדקו את אתר הר הביטוח.

 

יד ורכב

אולי תאהבו גם את