חיפוש

התמודדות עם לחץ וחרדה לפני מבחן פסיכומטרי

ללא ספק, כל בחינה שאנו ניגשים אליה יכולה להיות מלחיצה. חלק מרגישים את הלחץ יותר וחלק פחות. כמובן שכל אחד יש הדרך שלו או שלה להתמודד עם הלחץ והחרדה לפני בחינה ויש את אלו בעלי המזל שאינם מרגישים לחץ וחרדה לפני בחינה כלל וכלל. המבחן הפסיכומטרי הוא ציון דרך בחיים של כל סטודנט ישראלי ויש כאלו שאפילו נבחנים בו יותר מפעם אחת כדי להשיג ציון גבוה יותר ולהתקבל לתחום אותו הם מעוניינים ללמוד. לאור זאת אין ספק שרמות הלחץ והחרדה לפני המבחן הפסיכומטרי גבוהות בקרב מרבית הניגשים. במאמר זה נציע לכם דרכים להתמודד עם הלחץ והחדרה לפני המבחן הפסיכומטרי.

 

תרגילי נשימות ומדיטציה

דרך טובה ונפוצה מאוד להתמודד עם לחץ וחדרה באופן כללי היא על ידי תרגילה נשימות ומדיטציה. שאיפת האוויר והריכוז של המחשבות אשר נכללים בתרגילים אלו ובמדיטציות תורמים רבות להפחתת הלחץ והחרדה מפני המבחן. מומלץ לתרגל זאת בבוקר ובימים שלפני המבחן.

 

תרופות להרגעה על בסיס טבעי

אנשים שנוטים ללחץ וחרדה לפני בחינות ואשר תרגול נשימה ומדיטציה פחות עוזר להם, יכולים לקחת תרופות להרגעה על בסיס טבעי. ישנם בשוק מספר מוצרים ללא מרשם ועל בסיס טבעי שניתן ליטול לפני המבחן. חשוב לזכור כי כאשר אנו נוטלים תרופה גם היא טבעית, יש לקרוא את ההוראות לנטילתה ואף מומלץ לנסות ליטול את התרופה ולבדוק את יעילותה לפני יום המבחן על מנת להיערך עם התרופה המתאימה ביותר וליטול אותה בזמן הטוב ביותר בשביל התוצאות הטובות ביותר.

 

קורס הכנה למבחן

דרך טובה מאוד להפחית את הלחץ והחרדה לפני המבחן הפסיכומטרי היא לקחת קורס הכנה למבחן. הקורס הוא דרך לקשור קשרים חברתיים עם עוד אנשים שייגשו במועד שאתם ניגשים וכך ניתן להפחית את הלחץ והחדרה על ידי תמיכה הדדית אחד בשני שלכם ושל חבריכם וחברותיכם לקורס. בנוסף, בדרך כלל מדריכי הקורס הם מנוסים ועברו את המבחן לפחות פעם אחת. המדריכים יכולים לתת לכם טיפים ושיטות שבעזרתם תוכלו לשפר את המיומנויות שלכם, את המהירות בה תענו על התשובות ולתרגל איתכם שיטות הרגעה שונות לקראת הבחינה. יישום את הטיפים והשיטות של המדריכים יוריד את רמת החרדה והלחץ לפני המבחן מאחר ותרגישו יותר בטוחים בעצמכם וביכולות שלכם ותיגשו בביטחון רב יותר למבחן הפסיכומטרי.

 

בדקו זכאויות להתאמות כלשהן

לא מעט אנשים מפתחים לחץ וחרדה מפני בחינות כי הם מרגישים קושי לסיים את הבחינה בזמן או מתקשים לקרוא מהר את הבחינה. במידה ויש לכם אבחון או שאתם מרגישים שיש לכם קושי מסוים בלמידה ניתן להגיש תיק לבקשת התאמות בחינה למבחן הפסיכומטרי. בכניסה לאתר זינוק znk.co.il תוכלו בקלות ללמוד על ההתאמות להן אולי אתם זכאים ובנוסף למכללת זינוק יש מחלקה המסייעת בהכנת התיק לבקשת ההתאמות למבחן הפסיכומטרי. למכללת זינוק ישנם גם חומרים ללמידה עצמית וקורסים ללמידה בקבוצות שמותאמים גם לבעלי התאמות במבחן הפסיכומטרי.

 

לסיכום

המבחן הפסיכומטרי הוא נקודת ציון משמעותית במסלול של כל המעוניין בלימודים אקדמאיים ועל כן כמובן רמות הלחץ והחרדה של אנשים יכולות להיות גבוהות. על ידי קורס הכנה למבחן ובדיקת האופציה להתאמות כלשהן בעזרת מכללת זינוק, כמו גם תרגול מדיטציות ונשימה או לקיחות תרופות הרגעה על בסיס טבעי יוכלו לסייע בהפחתת הלחץ והחרדה לקראת הבחינה. מומלץ להיכנס לאתר זינוק על מנת לקבל טיפים נוספים להיערכות למבחן הפסיכומטרי ולהפחתת הלחץ והחרדה ממנו.

מבחן פסיכומטרי

אולי תאהבו גם את