חיפוש

חמוסים – הנה כל מה שחשוב לדעת

החמוס החל את דרכו כחיה מבויתת לפני שנים רבות. בהתחלה השימוש בחמוס היה כאל מדביר מזיקים בשל יכולות הציד שלו, אך כיום יש לו מוניטין של חיית מחמד רגילה וגידול חמוסים כחיות מחמד הופך ליותר ויותר פופולרי לאורך השנים. לפני שאתם רצים לקנות חמוס, כדאי לדעת כמה דברים חשובים על התנהגותו, סביבת המחייה שלו והתזונה שלו.

 

תכירו את החמוסים

החמוסים הן חיות סקרניות ויחסית פשוטות לגידול, תוחלת החיים שלהם היא 6-10 שנים כשהתיעוד הארוך ביותר הוא 14 שנים. חמוסים שוקלים בדרך כלל בין 600 גרם ל-3 קילוגרם כשהזכרים גדולים יותר מן הנקבות, והם פעילים בעיקר בזמן הזריחה והשקיעה בעוד שעות השינה המועדפות עליהן הן לאורך היום. החמוסים נהנים להיות גם מחוץ לכלוב אך יכולים להישאר הרבה זמן ללא יציאה מהכלוב ולכן מתאימים גם לאנשים שחוזרים מאוחר מהעבודה, בכל מקרה מומלץ שלא להשאיר אותם מחוץ לכלוב ללא השגחה מכיוון שהם שובבים ויכולים לזרוע הרבה הרס כאשר הם ללא פיקוח.

 

מה הם אוכלים?

למרות הנראות של החמוס הוא אינו מכרסם ואינו חלק ממשפחת המכרסמים, הוא שייך לאותה המשפחה כמו הסמור והגירית. זוהי עובדה חשובה מכיוון שבניגוד למכרסמים החמוס הוא צייד והתזונה שלו מתבססת בעיקר על מרכיבים מהחי. צינור העיכול שלו קצר וחיידקי המעיים שלו בסיסיים בניגוד לאוכלי עשב ולכן חשוב שהמזון שהוא אוכל יהיה איכותי ושהמנות יהיו קטנות ויתפרסו לאורך היום, חשוב מאוד לא לתת לחמוס דגנים וירקות מכיוון שאלו דברים קשים לעיכול והם אינם בריאים לחמוסים.

 

בחירת כלוב מתאים

החמוס הוא גמיש ואוהב להתחפר במחילות ולכן כדאי לקנות לו כלוב ואביזרים מתאימים. חשוב לקחת בחשבון לפני שקונים חמוס שהוא זקוק לשטח מחייה גדול ולכן מדובר בכלוב גדול שאורכו צריך להיות בערך 80 ס"מ וגובהו 60 ס"מ. החמוסים הם שובבים ואם הם נמצאים ללא השגחה מחוץ לכלוב הם ינסו למצוא מזון וכנראה יצליחו בקלות להיכנס לתוך ארונות בתוך הבית ולכן חשוב שהחמוסים יהיו בכלוב שלהם כאשר אינכם נמצאים איתם. את הכלוב חשוב לאבזר במחילות ומקום לחמוסים שיוכלו להסתתר ולישון ובקבוק מים המתאים לחיות מחמד.

 

ומה לגבי אביזרים נוספים?

החמוס היא חיה יחסית אינטליגנטית וניתן לאלף אותם, לכן ישנם הרבה אביזרים לחמוסים שעשויים לעניין אתכם: ניתן לאלף חמוס לעשיית צרכים בארגז חול ולאלף אותו להליכה ברתמה ורצועה. ניתן לקנות לחמוסים צעצועים, אם אינכם מצליחים למצוא צעצועים לחמוסים ניתן גם לקנות צעצועים לחתולים שיהיו המתאימים ביותר. חשוב לדעת לגבי אילוף חמוסים ששיטת האילוף היא דרך חיזוקים חיוביים, החמוסים הם פחדנים מאוד ואילוף שמעורבות בו צעקות או כעס עלול להפחיד אותם ולגרום לכך שלא ירצו לצאת מהכלוב או ללמוד משהו חדש. לכן, חשוב להצטייד בחטיפים ולעודד את החמוס בכל פעם שהוא עושה משהו נכון בעזרת חטיף.

 

אולי תאהבו גם את