חיפוש

איך לעשות השוואת מחירי רכב

כמעט כל אדם שבא לרכוש רכב חדש או משומש נתקל בבעיה להחליט מה סוג או יצרן הרכב המתאים ביותר עבורו. קיימים כל כך הרבה פרמטרים שונים שיש לקחת בחשבון כאשר מגיעים להחלטה על רכישת רכב בתוכנית מימון רכב עד 100% עד שכמעט בלתי אפשרי להחליט באופן מושכל מה הרכב המועדף ביותר עבור כל צרכן.

אחד היתרונות שרשת האינטרנט מציעה למתלבטים לגבי הבחירה בסוג הרכב המתאים להם היא אפשרות להשוואת מחירי רכב במנועי החיפוש ברשת האינטרנט. בדרך זו הם מסוגלים להגיע להחלטה מושכלת יותר ונהנים ממבחר אפשרויות מפורט שמשווה בין סוגי רכב שונים.

כך לדוגמה, רוכש רכב שמעוניין בדגם מסוים רוצה לדעת אם הוא חסכוני בדלק ואם כן עד כמה הוא חסכוני בהשוואה לדגם רכב אחר? את התשובה לכך הוא יכול לקבל עם מידע מפורט בבדיקת השוואת רכבים. 

 

על שוק הרכב בישראל

למה לכם לבצע השוואת מחירי רכב? אחת הסיבות העיקריות לכך היא משום שאנו חיים במדינת ישראל ובישראל כמו בישראל, מחירי הרכב קופצים הרבה מעבר למחיר הריאלי שלהם. אם נבחן את שוק הרכב בישראל נגלה ששנת 2019 הייתה אחת השנים הסוערות בשוק הרכב.

שינוי זה בעיקר בא לידי ביטוי במתווה המס החדש על הרכב שנכנס לתוקף ב- 1 באפריל וגרם לשינוי בשיטת חישוב מיסוי הרכב למכוניות חדשות בישראל. מה שגרם בתורו להעלאת מחירי המכוניות, בעיקר מכוניות היברידיות גדולות כמו היונדאי סונטה או טויוטה ראב 4. 

זה בא לידי ביטוי גם בקצב מכירות הרכב, בחודש יולי השנה פרסם איגוד יבואני הרכב את נתוני מכירות הרכב בישראל, הדו"ח הראה ירידה של 3% לעומת החודשים המקבילים לו בשנה שעברה, כך גם בכל הקשור לנתוני מסירות הרכב שרשמו ירידה של 5% שממשיכים את אותה המגמה לעומת השנה שקדמה לה. 

גם הכנסות יבואני הרכב קטנו בשנה שעברה לעומת השנה הקודמת בכ- 6%, מה שמצביע על ירידה בהיקף המכירות השנתי אל מול עלייה בהיצע כלי הרכב. מה זה אומר? שקיים ניגוד בין היצע כלי הרכב שגדל ובין ירידה בהכנסות ממכירות כלי הרכב עצמם. 

 

למה חשוב לבצע השוואת מחירי רכב?

השינויים בשוק הרכב שקיבלו זעזוע בשנה זו מבטאים את חשש הצרכן הישראלי או את הזהירות המתבקשת ברכישות הרכב. כל אלו הם דוגמאות להתייחסות שבה נוקט הצרכן הישראלי בשוק הרכב בארץ, כזו שבאה לידי ביטוי גם בבדיקת השוואות מחירי הרכב השונים. 

כל מחשבוני הבדיקה הללו (שמוצגים באתרים העוסקים בעולם הרכב או במכירות רכב) מתעדכנים בזמן אמת ממערכות המחשוב של יבואני הרכב הקיימים בארץ והם מספקים לצרכן המתעניין ברכישת רכב ניתוח סטטיסטי מפורט שכולל גם מידע שנלקח מתוך מאגרים ממשלתיים. 

חלק מאותם אתרים גם מציעים עבור הצרכן ניתוחי מידע שמבקשים לדעת מהם הצרכים והשימושים השונים שלו מהרכב שבו הוא מעוניין ולפי התשובות שניתנות הם מסוגלים לספק עבור צרכן הקצה את הבחירה הנכונה ביותר עבורו בבחירת הרכב.

זוהי אחת האפשרויות הניתנות שבנוסף אליה קיימות כמה אפשרויות בחירה להשוואה בין מספר כלי רכב על פי מבחר מפורט של נתונים. כך התעניין ברכישת רכב יוכל להגיע לבחירה מושכלת יותר של סוג הרכב המתאים לו ביותר. 

השוואת מחירי רכב ב.מ.וו

 

כיצד מבצעים השוואת מחירי רכב?

כאמור, קיימים שני סוגי השוואות מחירי רכב שכולן מוצעות באתרי רכב ומגזיני רכב ובמנועי החיפוש ברשת האינטרנט. 

בחירת יצרן רכב אחד: ההשוואה הראשונה עוסקת בבחירה של סוג רכב אחד בלבד מתוך מבחר גדול של יצרני רכב, הדגמים שלהם, סוג תיבת ההילוכים של כל דגם ושנת ייצור הרכב. 

לאחר הבחירה בסוג הרכב תקבלו מבחר של דגמים של אותו יצרן רכב שמוצעים לכם ומפרטים את מחיר הרכב, מספר הקילומטרים שהרכב נסע, מה בעלות הרכב, האם הוא רכב ידני או אוטומט ומה נפח המנוע שלו. 

השוואה בין כמה יצרני רכב: דרך נוספת, מפורטת ומומלצת יותר בחישוב השוואת רכב היא בחירת רכב מבין כמה יצרני רכב, לרוב הבחירה מוגבלת עד שלושה יצרני רכב ובה ניתן לבחור מיהו יצרן הרכב, מהו דגם הרכב, מהי שנת ייצור הרכב ובאיזו גרסה הוא מוצע למכירה. 

לאחר שמלאתם את שלושת הבחירות השונות לגבי כל סוג רכב מוצגת לכם השוואה מפורטת בין שלושת המכוניות שבחרתם. הנתונים מוצגים בצורת טבלה וכוללים את מחיר הרכבים, שנת הדגם, האחריות הניתנת על כל רכב ושנת השקת הדגם האחרונה שנעשתה לו.

מבחינת תיאור הרכב תוכלו להשוואת בין מקומות הישיבה שקיימים בכל דגם, מה מספר הדלתות שקיים, סוג מרכב הרכב (סדאן, האצ'בק או SUV) ומהי קבוצת הרישוי של כל רכב. 

לא רק זאת, קיימים מספר אתרי השוואות רכבים שמהם ניתן לקבל מידע מפורט עוד יותר כמו מידות הרכב ולהשוואת אותן בין שלושה רכבים שונים. כך ניתן לדעת אם סוג רכב מסוים גבוה, ארוך, רחב או בעל משקל רב יותר לעומת דגם רכב אחר. השוואות אלו מפורטות ומכילות גם פירוט לגבי בסיס הגלגלים, נפח תא המטען ואפילו נפח תא המטען בקיפול שורה שלישית (אם קיימת).

גם מבחינת מנוע וביצועים תקבלו את הפירוט המלא: נפח מנוע, סוג מנוע, תצורת מנוע, מספר צילינדרים, סוג ההנעה, ההספק המרבי (כ"ס), סל"ד הספק מרבי, מהירות תאוצת הרכב, מהירות מרבית, סוג תיבת ההילוכים, מספר ההילוכים ועוד. 

מבחני השוואת רכב מקצועיים יותר יספקו לכם פירוט מעמיק יותר שיכלול גם את סוגי האבזור השונים המצויים בכל דגם רכב, כמו בקרת שיוט, מערכת מיזוג האוויר, סוג הריפוד או כוונון מושבים וכן פירוט על סוגי מערכות הבטיחות הקיימות בו. 

 

החלטה על סוג הרכב המתאים לכם

כפי שראינו, השוואת מחירי הרכב כוללת הרבה יותר מידע מפורט מאשר מחיר הרכב בלבד. בהקשת מקלדת תוכלו להיחשף למידע מפורט והשוואה בין מספר דגמי רכבים. כל המידע הזה נותן בידכם את האפשרות להגיע להחלטה מושכלת לגבי סוג הרכב שבו אתם מעוניינים והמתאים לכם ביותר. נסיעה בטוחה! 

לפרטים נוספים: https://www.cmotors.co.il

אולי תאהבו גם את