חיפוש

איך בודקים אם למישהו יש תיק במשטרה

בחיים אנחנו עומדים במגוון מצבים בהם היינו שמחים לבדוק שמי שעובד איתנו או עובד עבורנו הוא אדם חף מפשע ונקי מכל ביצוע עבירה שהיא. מקרים כאלו יכולים למשל לבוא לידי ביטוי כאשר גננות מעוניינות להכניס פעילות מסויימת לגן הילדים שלהן, ורוצות לבדוק כי האדם המקיים את הפעילות אכן רשאי להימצא בקרבת ילדים. אז איך בודקים אם למישהו יש תיק במשטרה? מיד נבין.

 

אז בואו נתחיל

אז לפני הכל נפתח ונגיד – כששואלים איך בודקים אם למישהו יש תיק במשטרה התשובה הראשונה היא – לא כל כך בקלות. בדיוק כפי שלא תוכלו למצוא מידע רפואי על אדם אחר או כפי שלא תוכלו לקבל מידע מסווג שקשור במקצועות מסויימים, כך בדיוק גם לא תוכלו לגשת לתחנת המשטרה ולבקש לדעת אם למישהו יש תיק במשטרה.

אולם, למרות זאת יש דרך אחת שתוכל לסייע לכם להבין איך בודקים אם למישהו יש תיק במשטרה.

 

שוטר על רקע כחול

 

איך בודקים אם למישהו יש תיק במשטרה?

אז כמו שהבנו, באופן עצמאי לא תוכלו לבדוק אם למישהו יש תיק במשטרה. אז איך בודקים אם למישהו יש תיק במשטרה ומה כן אפשר לעשות? פשוט מאוד.

למשל, אותה גננת מלפני כן רוצה להיות בטוחה כי האדם שהיא מכניסה לתוך גן הילדים שלה הוא אדם שרשאי לעבוד עם ילדים. כך גם מעסיקים שרוצים להעסיק אדם במקצועות מסווגים לדוגמה רוצים לדעת שאותו אדם חף מכל פשע והוא אדם אמין וישר. אז מה עושים?

 

בקשת תעודת יושר

איך בודקים אם למישהו יש תיק במשטרה – פשוט מאוד. לפני שתעסיקו אדם שאתם לא בטוחים לגביו, או אם כחלק מתהליך הקבלה הפורמלי לעבודה אצלכם אתם מבקשים הוכחה לעבר הפלילי הנקי של המועמדים, בקשו מהמועמדים שלכם שינפיקו תעודת יושר. עבורם מדובר על הליך יחסית פשוט, וכך תוכלו לבדוק אם למישהו יש תיק במשטרה.

במידה ואותו מועמד או אותה מועמדת לא תוכל להנפיק תעודת יושר והם ייעלמו ברגע מחייכם, תדעו שעשיתם את ההחלטה הנכונה ותסיקו את המסקנה שככל הנראה אין להם תעודת יושר, ובהתאם – קיים עבורם תיק או קיימים עבורם תיקים במשטרה.

כמובן שבמידה ומישהו מנפיק עבורכם תעודת יושר מזוייפת מדובר בעבירה פלילית שיש להעניש עליה בחומרה.

 

אני חושד שמועמד הגיש לי תעודת יושר מזוייפת

אם קיים בכם החשד שהגיעה לידיכם תעודת יושר מזוייפת, אתם רשאים לתבוע את אותו אדם בבית המשפט בגין עבירה פלילית. בתהליך זה מומלץ כמובן להשתמש בשירותיהם של עורכי דין מעולים המתמחים בכל נושא הדין הפלילי.

רוצים לדעת עוד ולמצוא עורכי דין פלילי מצוינים? היכנסו לאתר martindale.co.il ותוכלו להתרשם ממקום מקצועי ביותר. בהצלחה!

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »