חיפוש

אלו מקרים לא נחשבים לתאונת עבודה?

ב"תאונת עבודה" הכוונה לאירוע שהתרחש במקום עבודה ובמהלכו, עובד נפגע וניזוק. בהגדרה זו נכלל גם אירוע אשר התרחש בדרכו של עובד ממקום העבודה אל ביתו או להיפך, כאשר במהלכו הוא עבר תאונה או נפגע וניזוק בעקבות זאת בגופו ו/או בנפשו.

כל עובד שניזוק בעקבות תאונת עבודה או מחלת מקצוע רשאי להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו.

אחריותו של כל מעסיק הינה להבטיח כי סביבת העבודה בה מועסקים עובדיו מוגנת ובטוחה בשבילם ועליו לדאוג לכך בעזרת כל האמצעים הנדרשים. מסיבה זו, בעת הגשת תביעת תאונת עבודה כנגד מעסיק, על העובד המגיש את התביעה קיימת החובה להוכיח כי הפגיעה שנגרמה לו בתאונת העבודה הייתה בעקבות התרשלות המעסיק בדאגה לביטחון עובדיו. בכדי שתביעתו של העובד תתקבל והוא יהיה זכאי בקבלת פיצויים, בגין תאונת העבודה בה נפגע, הוא יידרש להוכיח כי האחריות לכך מוטלת על המעסיק.

 

זכויותיו של נפגע בעבודה

עבור כל אדם שנפגע בתאונת עבודה או לחילופין, שחלה במחלת מקצוע, מגיעות זכויות שמיועדות להבטיח לו הכנסה, בשל אובדן יכולתו להשתכר בכוחות עצמו, עקב הפגיעה. ניכר, כי לא תמיד אנשים אשר נפגעו בתאונת עבודה מודעים לזכויות להן הם זכאים ולכן, ההמלצה היא לפנות לעורך דין תאונות עבודה, גם כדי להתייעץ עמו בנוגע לנסיבות המקרה וגם כדי להבין אילו זכויות מגיעות לו, לעובד, עקב התאונה שעבר במסגרת העבודה.

 

מתי תאונה אינה נחשבת כתאונת עבודה?

נשאלת השאלה, האם כל תאונה שהתרחשה בזמן שעות העבודה של אדם ובה הוא היה מעורב, תיחשב כתאונת עבודה?

לפי החוק, תאונת שהתרחשה בדרכו של העובד למקום עבודתו או בחזרה ממנו, לא תיחשב כתאונת עבודה, במידה והעובד חרג מהדרך הרגילה שבה הוא רגיל ללכת יום יום. משמעות הדבר, שאם בדרכו למקום העבודה אל ביתו או בדרכו מביתו אל מקום העבודה סטה העובד שלא למטרת מילוי חובותיו במסגרת העבודה ובדרך הוא עבר תאונה, אזי לא תיחשב התאונה כתאונת עבודה.  בנוסף לכך, אם במהלך התאונה שעבר העובד הוא פעל באופן רשלני או לחילופין, לא פעל עפ"י הוראות מקום עבודתו, אזי לא תיחשב התאונה כתאונת עבודה.

אולם, לחוק זה ישנם כמה חריגים שבהם, במידה ואדם סטה במהלך דרכו לעבודה או בחזרה ממנה והוא בדרכו בתאונה, תיחשב התאונה כתאונת עבודה. החריגים בחוק זה כוללים:

  • מצב בו אדם סטה מהדרך הרגילה, מביתו למקום העבודה, במטרה להתפלל באותו בית הכנסת בו הוא רגיל להתפלל.
  • מצב בו אדם סטה מהדרך הרגילה במטרה ללוות את ילדיו לגן וכיו"ב.

 

לסיכום

בהגדרת  "תאונת עבודה" נכללים כל האירועים בהם עובד נפגע במהלך מילוי תפקידו במסגרת מקום העבודה ובתנאי שהוא פעל בהתאם להוראות המעסיק ולא התנהל באופן רשלני.

INJURY

אולי תאהבו גם את

בוררות
מתי ניתן לערער על הליך בוררות?

בוררות הפכה לשיטה פופולרית יותר ויותר ליישוב סכסוכים בישראל. עם יתרונותיו הרבים, כגון גמישות, סודיות ומומחיות, אנשים ועסקים רבים בוחרים בבוררות על פני ליטיגציה מסורתית.

קראו עוד »