חיפוש

אין אונות שאלות ותשובות

אין אונות, הידועה גם בשם אימפוטנציה, היא תופעה נפוצה בקרב גברים והסיבות לה רבות גם הן. לאין אונות השפעה ישירה על איכות חיי המין ומכאן גם על הסיפוק הכללי בחיים, ולכן כדאי לנסות ולטפל בה. בכתבה הבה נציג שאלות חשובות (וגם תשובות) על אין אונות.

 

מהי אין אונות?

אין אונות היא תופעה בה יש קושי להגיע לזקפה. באופן טבעי, הזקפה נוצרת מהזרמת דם מוגברת אל רקמת הפין אשר מביאה להקשחתו ולגדילתו של איבר המין הגברי. זקפה מתעוררת בעקבות ריגוש מיני אך גם לאורך היום באופן לא רצוני, למשל בעת שינה (כמאה דקות מזמן השינה הפין נמצא בזקפה) או בעקבות לחץ שתן.

אין אונות יכולה להיות כרונית או זמנית, והשלכותיה על חיי המין ישירות וקריטיות מאוד. הגורמים לאימפוטנציה מגוונים ובהן ניתן למצוא סיבות פסיכולוגית כמו גם סיבות פיזיות. עם זאת משמח לדעת שישנן גם דרכי טיפול מגוונות ואפקטיביות לטיפול באימפוטנציה, לרבות שינויים באורח החיים, שימוש בכדורים ותכשירים מסייעים (כגון אלו של טבע פלז'ר) ועוד.

 

מהם הגורמים לאין אונות?

על אף הסטיגמה המלווה את תופעת אין האונות ואת הרצון בדיסקרטיות בכל הקשור לדיבור על הנושא, מדובר בתופעה רווחת מאוד בקרב גברים, בייחוד מבוגרים. הסטטיסטיקה, לפי מחקרים שונים, מדווחת על כעשרים אחוזים מקרב הגברים שעשויים לסבול במהלך חייהם מתופעת אין אונות. זאת בין היתר מכיוון שלאין אונות סיבות רבות היכולות להביא לגרימתו.

בין הגורמים המביאים לאימפוטנציה ניתן למנות מחלות לב וכלי דם, סכרת, תופעות לוואי מנטילת תרופות, ניתוחים פולשניים באיברים פנימיים כגון מערכת העיכול או השתן, ועוד. בנוסף גם המנגנון הנפשי משחק תפקיד בתופעה וגורמים כגון לחץ, דיכאון, חרדה או עייפות יכולים להתבטא בין היתר גם באין אונות.

 

איך מטפלים באין אונות?

אין אונות יכולה להיות תופעה כרונית או זמנית, ולא תמיד ניתן לאבחן באיזו תופעה מדובר מלכתחילה. עם זאת חשוב לזכור שישנן דרכי טיפול רבות לאין אונות ועל כן גברים רבים יכולים להחלים ממנה ולחזור לתפקוד מלא.

תכשירים וכדורים רבים מסייעים לטיפול בבעיה, ביניהם ויאגרה וסיאליס. חשוב לדעת כי כיום תרופות אלו יכולות להינתן גם ללא מרשם רופא, מכיוון שהן מכילות חומרים טבעיים ואינן גורמות לתופעות לוואי. עוד בגזרה הטבעית, כדאי להזכיר כי שיטות שונות ברפואה האלטרנטיבית יכולות למגר את הבעיה, בהן שימוש בצמחי מרפא וטכניקות דיקור שונות.

 

חשוב להכיר בבעיה

לסיכום, כדאי לדעת שאין אונות היא תופעה הרבה יותר נפוצה ממה שנוטים לחשוב. גברים רבים סובלים מהתופעה עקב גורמים שונים – פסיכולוגיים, רפואיים או שילוב של השניים. בשונה מאימפוטנציה כרונית, באין אונות זמנית ניתן לטפל באמצעות דרכי טיפול מגוונות, כגון שינוי אורחות החיים, שימוש בצמחי מרפא ונטילת תכשירים וכדורים שונים.

מערכת יחסים

אולי תאהבו גם את